Eigen Bestands Extensie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragoboss

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Ik weet weer 'ns niet of ik op de goede plaats post nu maar:

Weet iemand of ik een eigen bestands extensie kan maken, en hoe?
Ik zal het even uitleggen:
Sinds kort is w3 + google + nog wat organisaties bezig met een nieuwe html (HTML5).
Nu zit het zo: Ik wil even voor mijzelf mijn html5 bestanden scheidden van html4 enzo, zodat de files ook auto met een andere applicatie worden geopent.
Dus wil ik eigenlijk zo instellen, dat windows, safari, en alles er om heen de bestands extensie .html5 (die ik dus compleet verzin). Zien en dus openen als een gewone HTML file.

Ik zat al te denken of ik het niet misschien in mijn register moest aangeven, in de HKEY_CLASSES_ROOT sectie, of misschien ergens in de keys van de browser (safari) die ik nergens kon vinden.

Dus is dit mogelijk? Of helemaal niet? Of moet ik moeite gaan zitten doen om bijvoorbeeld een Visual Basic Browser te maken die html 5 support en waar ik zelf moet aangeven dat .html5 een gewone html file is?

Dit gaat niet werken. Een betandsextensie zal niet door ontwikkelaars worden ondersteund als deze niet veel gebruikt is...

je moet dan op je server aangeven dat .html5 ook een html bestand is en .html4 ook een html bestand is.

Maak een nieuw textdocument (op bureaublad: rechtermuisknop, nieuw, textbestand) en noem het test.html5. Dan open je het (rechtermuisknop, openen) en kies je bijvoorbeeld Firefox uit het lijstje. Zet het 'altijd openen met deze applicatie' vinkje aan. Dan opent ie m in firefox. Sluit firefox, en voila, het is nu geassocieert met firefox.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan