eigen boot cd + script automatische software installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wodan0555

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
eigen boot cd.

goede dag mensen,
ik ben zelf een boot cd van windows XP aan het maken. nou wil ik het volgende:
dat als mijn installatie klaar is , mijn virusscan al geinstalleerten andere programma's.
is dit mogelijk ?

Laatst bewerkt:
Volgens mij bedoel je een "unattended" installatie-cd....

Daar gebruiken ze WPI voor.. (Windows Pre Install)

Met zo´n cd installeer je in één keer alle programma´s die je op dat moment hebt aangevinkt vóór windows de laatste keer tijdens install opstart.

Zie die proggies wel eens in de nieuwsgroepen, weet niet of het allemaal legaal is.

Hoop dat je wat aan de uitleg hebt.

Succes d´rmee!

Een goed idee wodan0555. Je bedoeld Slipstreamen. Je kunt een servicepack bij de installatie betrekken en je instellingen alvast opgeven. Het is niet zo dat je een ingewikkeld programma als een virusscanner door Windows kunt laten installeren. Eenvoudige programma's kunnen hiervoor geschikt gemaakt worden. Het wordt anders wanneer je software gebruikt waarmee je een image of kloon kunt maken van je harde schijf of bepaalde partities. Toevallig heb ik vandaag nog een harde schijf gekloond om backup te hebben. Mijn systeem is daarmee in twee uur compleet te repareren. Wil je meer weten over slipstreamen zoek dan even met Google. Dat is alleen maar een tip want ik hoop dat iemand er een leuk programma voor weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan