eigen buttons

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoninl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2009
Hoi ik ben pas begonnen met dreamweaver heb altijd met netobjects gewerkt, nou wil ik een menu maken met eigen buttons deze zijn zwart maar krijg de tekst naar de linken niet zichtbaar erop. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Misschien kun je het freeware programma DeKnop gebruiken. Deze heb ik ook gebruikt. Is snel te leren en je kunt er makkelijk meerdere knoppen tegelijk met maken en allemaal met de zelfde lay-out.

je tekst selecteren,
recht erop klikken,
naar page properties gaan,
in die linkerkolom links selecteren
dan daar je kleur veranderen

ik denk dat je dit bedoelt maar ben het niet zeker :)

je kna dreamweaver gebruiken voor de buttons maar met bijv photoshop kan je veel mpooiere maken en je kan aan ieder object een link meegeven dus

bedankt

Hoi bedankt voor jullie antwoorden, sorry dat ik zo laat reageer.
Ik zal dat allemaal eens uitproberen.

Is echt even wennen als je jaren met netobjects gewerkt hebt.

buttons met flash & actionscript

je kan ook altijd werken met adobe flash...
icoontje aanmaken
f8 duwen,
opslaan als graphic,
dan ctrl+f8 en button aanmaken
dan je graphic in je buttonlagen slepen (actief, omhoog, omlaag enzo..)
in de omlaag klik je op de graphic en duw je po f9,
actionscript komt open,
on(release){
...................................(de nodige link naar URL's enzo)
}
exporteren voor web,
inladen in dreamweaver, positioneren, randje (link) wegwerken (border 0 in css bij de a:link)
en enjoy de nice buttons die je zelf kan ontwerpen
wil je een mooi effectje op de knop?
ipv in het begin op te slaan als graphic, opslaan als movieclip en dan kan je een schuine kant van vb 15 erop zetten met hetzelfde kleur van het oppervlak maar iets donkerder...
en dan als je naar de button gaat een 2de movieclip met ander kleur in je 'omlaag' laag zetten.
en dan heb je een mooi effectje:thumb:;)

grtz,
G3X

Hoi

Dank je voor je uitleg maar met flash heb ik me nog helemaal niet bezig gehouden, heb tot nu alles in swish gemaakt. ik heb flash wel een paar keer geopend maar kom er op dit moment geen wijs uit nog.

Zal wel zijn dat ik me daar eens in ga verdiepen eens op de site van adobe wat tutorials bekijken.:o

Groetjes

Dank je voor je uitleg maar met flash heb ik me nog helemaal niet bezig gehouden, heb tot nu alles in swish gemaakt. ik heb flash wel een paar keer geopend maar kom er op dit moment geen wijs uit nog.

Zal wel zijn dat ik me daar eens in ga verdiepen eens op de site van adobe wat tutorials bekijken.:o

Groetjes

hehe geen probleem;)
ok moest je je ooit eens bezighouden met flash, en je vindt iets niet, laat gerust maar weten;-)
grtz
G3X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan