Eigen CD's beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben1981

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Geachte,

ik brand geregeld cd's voor de zaak, om klanten informatie te geven over het assortiment e.d.
Deze gegevens zijn in zekere zin betrouwbaar en het is niet de bedoeling dat een concurrent deze cd's kopieert en er zijn eigen logo e.d. opzet of de prijs wijzigt.

Het kost ons namelijk maandelijks veel tijd (1,0 FTE) om zo'n product cd samen te stellen.

Is er een mogelijkheid om de CD's te beveiligen tegen het kopieren. Zoals microsoft en andere grotere software fabrikanten dat doen.

Indien het mogelijk is, hoe gaat dit dan in zijn werk en eventueel met welk programma

b.v.d.

Als je Windows XP brand krijg je ergens de mogelijkheid een vinkje te zetten om te beveiligen.
Voor andere versies lijkt het me niet aannemelijk.

Beste Elisa,

ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt.

Wij hebben een zaak en 1x per maand wordt een cd-rom naar onze relaties gestuurd, met het assortiment en demo's.
Ik brand de cd's met NERO, maar hoe kan ik de cd's die ik zelf dus brand beveiligen, zodat andere mensen (met name de concurrent) die cd's niet 1,2,3 kunnen kopieren.

Ik begreep je wel. Het is dus jammer dat je met Nero brand. Met XP-brandprogr. kan het wel ;)

Bovendien wil ik je niet ontmoedigen maar er zijn zoooo veel kraakprogramma's dat je tegen de bierkaai vecht.

Beste Elisa,

dat het gekraakt kan worden, dat is niet zo erg. Het gaat zich om het idee, niet iedereen is even handig met het kraken van CD's en/of andere software.

Maar ik zal het eens proberen met XP een CD te branden en deze te beveiligen.

Bedankt voor je hulp en ik wens je fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, en wie weet tot in 2004!

Een beetje laat omdat ik geen post door krijg:

Ook hele fijne (2e) kerstdag en een gelukkig 2004!
attachment.php

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan