eigen database opbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

abilal

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2001
Berichten
52
Beste mensen,
we hebben onlangs een jongeren stichting georganiseerd. Er zijn veel jongens die de activiteiten willen deelnemen, maar onze probleem is dat we geen database programma hebben. Deze programma moet een soort relatiebeheer zijn, nieuw aanmeldingen in kunnen voeren, brieven maken, bijv: als iemand binnen drie maanden niet zijn bijdragen betaald heeft dat de programma ons signialeert en nog meer mogelijkheden heeft.
Dus mijn vraag is: hoe kan ik tenminst z'n programma zelf opbouwen en graag met de instructie of de handleiding, want ik heb geen ervaring om zulke dingen te doen?? of is het mogelijk om ergens een gratis al opgebouwde database uit te halen(downloaden)?? (gratis/freeware)

Om duidelijk te zijn, dit heeft niks te maken met een server of een website. Ik bedoel, ik zoek niets voor een website of een server maar het is pure om een database programma te hebben.

Is het mogelijk dat het in verschillende talen kan functioneren zoals franse/engels/arabische en nog meer????????????

Allerlei andere adviezen zijn ook altijd welkom.

Alvaste bedankt en tot uw reactie.
mvg.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit wat AdresMenu
Geen koppeling naar een brieven systeem maar voor de rest komt het al aardig in de beurt lijkt mij.
Voorwaarde is wel dat je beschikt over Microsoft Access.
Verder kunt je bijna alles aanpassen (ik gebruik zelf een ander programma van de zelfde site (meldpunt) en heb al e.a. voor me zelf aan dat pakket aangepast).
M.i. zou een koppeling naar Word waarbij diverse waarden uit velden automatisch in een word brief komen zelf nog wel mogelijk moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beste Withaar,
Ja harstikke bedankt voor uw reactie. Ik heb inderdaad geprobeerd maar het lijkt mij niet makkelijk te zijn en verder het is betaalbare dingen. maar in ieder geval het is een goede poging geweest. bedankt nogmaals.