eigen database opbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

abilal

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2001
Berichten
52
Beste mensen,
we hebben onlangs een jongeren stichting georganiseerd. Er zijn veel jongens die de activiteiten willen deelnemen, maar onze probleem is dat we geen database programma hebben. Deze programma moet een soort relatiebeheer zijn, nieuw aanmeldingen in kunnen voeren, brieven maken, bijv: als iemand binnen drie maanden niet zijn bijdragen betaald heeft dat de programma ons signialeert en nog meer mogelijkheden heeft.
Dus mijn vraag is: hoe kan ik tenminst z'n programma zelf opbouwen en graag met de instructie of de handleiding, want ik heb geen ervaring om zulke dingen te doen?? of is het mogelijk om ergens een gratis al opgebouwde database uit te halen(downloaden)?? (gratis/freeware)

Om duidelijk te zijn, dit heeft niks te maken met een server of een website. Ik bedoel, ik zoek niets voor een website of een server maar het is pure om een database programma te hebben.

Is het mogelijk dat het in verschillende talen kan functioneren zoals franse/engels/arabische en nog meer????????????

Allerlei andere adviezen zijn ook altijd welkom.

Alvaste bedankt en tot uw reactie.
mvg.
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit wat AdresMenu
Geen koppeling naar een brieven systeem maar voor de rest komt het al aardig in de beurt lijkt mij.
Voorwaarde is wel dat je beschikt over Microsoft Access.
Verder kunt je bijna alles aanpassen (ik gebruik zelf een ander programma van de zelfde site (meldpunt) en heb al e.a. voor me zelf aan dat pakket aangepast).
M.i. zou een koppeling naar Word waarbij diverse waarden uit velden automatisch in een word brief komen zelf nog wel mogelijk moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Beste Withaar,
Ja harstikke bedankt voor uw reactie. Ik heb inderdaad geprobeerd maar het lijkt mij niet makkelijk te zijn en verder het is betaalbare dingen. maar in ieder geval het is een goede poging geweest. bedankt nogmaals.

Verder ik zou nog een keer mijn verzoek lanceren. Kunnen jullie mij misschien nog een andere voorstel of advise geven???

Ik zie uw advise tegemoet.

mvg
 
er zijn genoeg database programma's, maar het gaat jou meer om de interface naar buiten. Die kan je zelf wel maken maar daar heb je toch wel iets van kennis daarover voor nodig.

Ben zelf bezig met een havensysteem voor Rotterdamse haven, maar daar gaan heel wat uurtjes inzitten .. Zal jou dus veel tijd gaan kosten.

Denk dat een betaalbare, kant en klaar oplossing nog het makkelijkst is als je geen programmeerervariing hebt.
 
Hoi Vaat,
dank voor je reactie. Verder ik zou wel kunnen als iemand mij de instructie of de handleiding geven, hoe moet het gedaan kunnen worden. Maar uw reactie lijkt mij even een kritiek te zijn, als ik me niet vergis. in ieder geval ik zou leuk vinden als u mij een heel konkrete advies geeft.

hierbij laat ik.

NB. Om duidelijk te zijn, ik zoek deze database programma voor een non-profit organisatie. het is maar voor een stichting jongeren.

m.v.g
Abilal
 
geef me is een voorbeeld van iets kleins dat U applicatie moet kunnen. Wel helemaal specificeren, dus de exacte data en workflow van de requirement.

Misschien dat ik aan de hand daarvan iets specifieker kan zijn ...

Overigens heb ik hoogstens goedbedoelde kritiek, maar het is bedoeld om te helpen ....
 
Beste Alex,
dank voor je reactie en moeite, hieronder zie je mij verzoek misschien deze zal wel iets specifieker zijn.

De database programma die wij op zoek zijn, moet een soort relatiebeheer zijn, nieuw aanmeldingen in kunnen voeren, brieven maken, bijv: als iemand binnen drie maanden niet zijn bijdragen betaald heeft dat de programma ons signialeert en nog meer mogelijkheden heeft.
Dus mijn vraag is: hoe kan ik tenminst z'n programma zelf opbouwen en graag met de instructie of de handleiding. of als het mogelijk is, verwijs me ergens om een gratis al opgebouwde database uit te halen(downloaden)?? (gratis/freeware)...........

Om duidelijk te zijn, dit heeft niks te maken met een webserver of een website. Ik bedoel, ik zoek niets voor een website of een server maar het is pure om een database programma te hebben.

Is het mogelijk dat het in verschillende talen kan functioneren zoals franse/engels/arabische en nog meer????????????

Ik neem aan dat ik deze wat specitieker heb gedaan.

graaaaaaaaaag een reactie.............

m.v.g
Abilal
 
Het zijn natuurlijk genoeg kant en klaar programma's te vinden op het gebied van relatiebeheer. Maar dit is meestal niet helemaal naar wens aan te passen. Bovendien zijn dit vaak betaalbare programma's en geen freeware.
Je zou eens rond kunnen zoeken op de vele sites met freeware zoals:
http://www.freewarehome.com/
http://www.freewarefiles.com/search.php
www.download.com
of zoeken via google, maar ik denk dat het waarschijnlijk weer net te simpel is voor wat je wilt. Je kan op microsoft access ook genoeg views en insert bladen maken om je relatiedatabase te beheren. Als het puur om contactenbeheer gaat is dit helemaal geen slecht idee, ook omdat het volledig integreert in de rest van microsoft office voor het schrijven van brieven naar mensen uit de database van access bijvoorbeeld.
Je zal hier dan wel wat handleidingen en tutorial voor meoeten doornemen, maar dat moet geen probleem zijn, toch ?

Wil je het helemaal toegespitst op je wensen dat zal je het zelf moeten schrijven. Je kan dan 1 van de vele typen datbases als access, SQL Server, DataStore, MySQL, etc als basis nemen en een web-based applicatie schrijven om je wensen te implementeren. Er zijn dan genoeg gratis oplossingen te bedenken en het runnen van de applicatie op een browser is dan op meerdere redenen een goed idee. Als je het in java zou doen, kan ik je daar hier en daar makkelijk mee helpen, omdat ik nu actief bezig ben aan een applicatie die op technieken draait, waarvan java de basis is. Dus dat kost me minder tijd.

Maar weet niet of je bereid bent er zoveel tijd in te steken en niet liever met iets minder genoegen neemt en misschien wel meerdere programma's kiest voor afzonderlijke wensen.

Ik vind gewoon microsoft access niet eens een slecht idee om eens te kijken of dat qua relatiebeheer al aan je wensen voldoed.
 
Databank

Hallo Ik weet dat deze form lang geleden is opgestart maar ik heb nog een programma dat handig is: Het programma noemt PROBASE 2009 en is gratis te downloaden op
http:\\maximvdw95.spaces.live.com
of de downloadclient
users.telenet.be\maximvdw\PROBASE\client.exe
Het programma is in het nederlands en engels (voornamelijk in het nederlands)
en je kan er een database van personen mee maken
Veel succes! :p

**EDIT**
Dit project is beidigt en heeft plaats gemaakt voor Shutti (www.shutti.co.nr)
 
Laatst bewerkt:
Programma maken

Je kan ook proberen een programma in Visual Basic.net te maken:
Wel moeilijk maar het gaat wel je kan proberen bij elk gegeven dat je hebt opteslaan in 1 datapaket bv:

NAAM = "JAN"
LID = "1/1/09"

NAAM = "JOS"
LID = "2/2/02"

Zo kan je je eigen database maken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan