Eigen DNS server hosten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0518

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2012
Berichten
116
hoi!

Ik heb gelezen dat je je eigen dns server kan hosten. ik heb nu een website gemaakt met XAMPP en ik wil daar graag een domein aan verbinden.
Ik heb nog een oude computer met 8GB ram en 500GB ruimte vrij. Is dit mogelijk?

ps: heb hier helemaal geen verstand van :eek:

Gr. Drummer
 
Afhankelijk van wat je verwacht te kunnen doen. Als je een eigen dns host kun je voor elke computer die specifiek die dns gebruikt iets toevoegen. Voor de rest van de mensen op de wereld veranderd er niets.
 
Afhankelijk van wat je verwacht te kunnen doen. Als je een eigen dns host kun je voor elke computer die specifiek die dns gebruikt iets toevoegen. Voor de rest van de mensen op de wereld veranderd er niets.

ik wil graag een .nl domein hosten op mijn eigen computer. dus een externe ip veranderen in een .nl domein die voor iedereen toegangelijk is
 
Je .nl naam is niet gratis... de DNS van OpenDNS en van je provider zijn wel gratis..
Dus wat wil je nu extra gratis hebben... ?
 
Een oude pc 24/7 laten draaien kost ook geld. Bij mij voorheen minstens € 10,- per maand. En eigen DNS hosten is technisch niet nodig. Daar waar je je domein registreert kun je ook de bijbehorende DNS beheren. Die laat je dan doorsturen naar je server.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan