Eigen eerste programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het programma opent in een klein venster, als ik een grote foto open past het programma zich niet aan. Ik zie dus een klein stukje foto. Of het venster moet groter worden of de foto moet verkleind weergegeven worden (eventueel de ratio vermelden).

Ook het vinkje bij spreiden doet niet wat ik verwacht, je kunt de foto raar oprekken. De verticale en horizontale verhouding moet wel gelijk blijven wil het toonbaar blijven.

Ja klopt. Vooral dat laatste bericht is zo ja. Ik had daar nog geen andere optie voor gevonden. Maar over je eerste bericht: Ik zal nog eens wat met de instellingen van de picturebox spelen;)!

Update!

Enkele kleine aanpassingen zoals:
  • Nu standaard de knop "Kies een foto" geselecteert zodat je gelijk op enter kan drukken om een foto te openen.
  • Opent nu standaard in het midden van het venster.
  • Foto staat nu standaard in het midden van het venster.
  • Als het venster word vergroot word de foto (indien schermvullend is uitgevinkt) aangepast aan het schermformaat zodat de verhoudingen blijven zoals de foto is gemaakt.
  • De tekst van de checkbox van "Spreid" naar "Schermvullend" verandert. (Dat bedacht ik me toen Tiborv het had over het rare oprekken;))

Hier de downloadlink:
http://www.megaupload.com/?d=KDGXMV76

En hier de direct download:
Bekijk bijlage Foto Viewer 2.zip

Nu nog een kleine update maar die is onbelangrijk, namelijk dat nu gelijk het hele venster van kleur kiezen word getoont, en dat ik de tekst van het kader 'kies een foto het verandert. Dus als je een bestand selecteer staat der niet meer: Foto selecteren om te laden. maar nu iets van Selecteer een foto om te laden in de Foto Viewer geloof ik... Onbelangrijk dus:P:D

En always on top maar dat is irritant dus dat haal ik gelijk weer weg:D

Laatst bewerkt:
Leuk gedaan, maar dat je steeds weer een andere afbeelding moet laden dmv een openfiledialog is nogal omslachtig. Waarom maak je het niet zo dat je met Vorige en Volgende knoppen de vorige en volgende afbeelding laat weergeven?

Nou ik heb hem zelf gemaakt maar het is gewoon een doodsimpele foto viewer zonder inzoomen enzo, en zonder te installeren :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan