eigen extensie

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
weet iemand toevallig hoe je een eigen extensie kunt maken.

bijvoorbeeld:
.com .nl .eu .org .es .???

Binnenkort is het inderdaad mogelijk zelf een toplevel domein te maken. Kost een kleine investering in een paar DNS servers in een datacenter en iets van $100.000,- entreegeld.

ja maar ik heb een keer gelzen dat iemand een extensie had gekocht voor 2mil en aan google en microsoft gevraagd of ze een domein wouden kopen

google 2mil
mic 2mil
----+
___4__-
had die gast 2 milj winst gemaakt of is dit dus pure onzine

Nou, dat zal vast wel. Ik bedoel, het klinkt heel logisch.

Nu terug naar de echte (semi-realistische) wereld: je kan inderdaad geld 'maken' door te investeren. Je moet echter wel beginnen met iets; en zoals je zelf al zei, dat was 2 miljoen. Dus tenzij je twee millioen op de bank hebt staan, moet je mischien maar eerst een opleiding gaan volgen. Stay in school, kids!

Overgens lijkt het me sterk dat 'die gast' 2 millioen van google en/of microsoft zou krijgen. Dan zouden ze het toch lekker zelf doen voor veel minder geld? Ohja, en wat als ze 'nee' zeggen? Dan heb je je eigen tld, en 2 miljoen uitgegeven voor niets.

Maargoed, verder vat aaajeetee het goed samen. Niet.

Laatst bewerkt:
Voor maar 34.95 USD/1 Year kan ik nu al bij www.101domain.com/ms.htm het domein www.internetexplorer.ms bemachtigen, want dat is nog beschikbaar, zeggen ze.
Dan:
  1. kan ik zonder 1 miljoen te investeren bv. 5 miljoen aan Microsoft vragen om dit domein van mij over te nemen, of:
  2. kan ik binnenkort de juristen van Microsoft achter me aan krijgen wegens inbreuk op het copyright van de naam InternetExplorer, met een geëiste schadevergoeding van pak 'm beet € 349.500,= + verplicht afstand doen aan M$ van de domeinnaam.
Kortom: daar moet ik heel wat krantenwijkjes voor lopen, in sprookjes geloof ik niet :D, en ik sluit me aan bij de vorige sprekers. Ik ben bang dat je die miljoenen maar uit je hoofd moet zetten. Nee - ik weet het zeker. *)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Mocht je toevallig wel een paar miljoen op de bank hebben staan, dan zou ik die bv. investeren in een duurzaam eco-project in een ontwikkelingsland. Is er iets minder honger of dorst in de wereld. 't Is maar een idee.

Laatst bewerkt:
Voor maar 34.95 USD/1 Year kan ik nu al bij www.101domain.com/ms.htm het domein www.internetexplorer.ms bemachtigen, want datrs. Ik ben bang dat je die miljoenen maar uit je hoofd moet zetten. Nee - ik weet het zeker. *)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

nee, hij bezit bijvoorbeeld .xvilo dan heeft hij recht op alle domein namen onder het dus kan hij/zij bepalen wat er verkocht word:rolleyes:.

hij vraag aan google/micsoft of ze een domein willen kopen. niks gezeur hij bezit die domein namen niet

ok-ok, dan kan je hier lezen hoe een aanvraag voor een nieuwe TLD-extensie (voorlopig, want dit is een klad-versie) in elkaar zit:
  • www.icann.org/en/topics/new-gtlds/draft-rfp-clean-28may10-en.pdf.
    Niet schrikken: 312 bladzijdjes maar. :rolleyes:

• Je kan namelijk niet zomaar een paar lettertjes aanvragen, er zijn bepaalde criteria voor toelating aan verbonden. Die staan vast aangegeven in bovenstaand document.
    Ik denk niet dat je als losse persoon (18+) een aanvraag in kunt dienen, maar dat je dat alleen kunt als je een bedrijf bent. Of dat zo is, en aan welke eisen zo'n bedrijf moet voldoen, staat er vast ook bij.

• Daarna kan je hier de weg zoeken voor de nodige aanvullende info om helemaal up-to-date te zijn:
    www.icann.org/en/topics/new-gtld-program.htm.

• Tenslotte kan je hulp en advies krijgen bij de SIDN, die de registratie van alle .nl domeinen verzorgt:
"Om marktpartijen goed voorbereid te laten starten bij het opzetten en aanvagen van een nieuw TLD levert SIDN advies op maat. Daarbij kunt u denken aan advies m.b.t:
  • het aanvraagproces bij ICANN;
  • het opzetten van een onderliggende business case;
  • het formuleren van beleid rondom het nieuwe TLD;
  • het inrichten van operationele processen; en
  • het inrichten van een technische infrastructuur zoals een registratiesysteem en een DNS infrastructuur."
(www.sidn.nl/nieuwe-tlds/rol-sidn/)​
De eerste vraag van de SIDN zal waarschijnlijk de vraag naar je portemonnee zijn (al was het alleen maar om te weten te komen of je hun adviezen kunt betalen).
Er zit dus wel iets aan vast ... (voor mij: te veel) :eek:

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan