eigen ftp server draaien op pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 426837
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 426837

hallo forum/gasten

weet iemand hoe je je eigen ftp op een oude pc (3 gb RAM) (intel core 2 duo) (windows 7) kan draaien? :shocked::shocked:

alvast bedankt elimalkaas

filezilla ken ik maar sinds waneer is het een virus? : virus.jpg

Inderdaad is een virus :(
Mijn virus scanner (Norton) geeft ook aan dat het een virus is!
Ander linkje pls?
Ik ben ook op zoek naar een server!

Lijkt me een false-positive (tenzij sourceforge is gehacked, de software zelf is namelijk opensource), maar ik zal het eens op het project gooien

dat komt door de vorige melding, doorgaan en file scannen eenmaal ge download

Waar loop je vast? Het instellen van de server? connectie maken? gebruikers instellen?

Je gebruikt het ip van whatsmyip. Van buiten wordt je ftp benaderd op je publieke ipadres. In je router stel je een portforward in die poort 21 linkt aan je interne ipadres van de pc die ftp server is.

@Webmasterrobbe Volgende keer een eigen vraag openen. Het is niet toegestaan jou probleem in iemand anders zijn topic aan de orde te stellen.

kan ik hem bereiken via chrome/IE?
en hoe een ftp server maken voor sites?

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou hem kunnen bereiken via chrome of ie (bijv ftp://jouw ipadres:21) of wat nog handiger is dat diegene die bij jouw op de ftp server moet een ftp client laten installeren.

Wat betreft een ftp server maken voor sites moet ik je het antwoord schuldig blijven.

jammer
opgelost is het wel maar mag ik een nieuwe vraag starten
over dat ftp voor sites?

_________
aangepast

kan hem niet bereiken via ftp://82.217.91.72:21

Kijk via deze site http://www.openpoorttest.nl/ of poort 21 open staat. (je dient daarvoor poort 21 in te geven)

Ik ga ervan uit dat je in de router poort 21 naar je interne ipadres hebt gelinkt.

welke open zetten udp of tcp of upd/tcp? en kan 21 niet open zetten hij is geblokeerd andere poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan