eigen FTP-server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goed lezen is heel belangrijk.
In een eerder bericht heb ik jou een link gegeven met een uitleg over ftp. Hier staat ook in hoe je rechten kunt toekennen. Hieronder een stukje uit die uitleg.

ACCOUNT AANMAKEN: als we Bulletproof FTP Server geïnstalleerd hebben zien we het standaard scherm voor ons. Klik nu op en je krijgt een scherm te zien waar we user accounts kunnen aanmaken. Klik nu op het witte veld onder user accounts met je rechtermuisknop en ga verder door op ADD te klikken. De naam die je hier nu in moet vullen word je login-naam, dus vul je naam in en klik op OK. Als het goed is word er automatisch een password gegenereerd, maar dat kan je veranderen naar keuze. Nu we een account hebben aangemaakt, moeten we mappen aan gaan wijzen en rechten toekennen. Dit houdt in dat jij bepaalt welke directory er beschikbaar moet komen voor de mensen die op jouw FTP Server willen inloggen. Klik in het midden van het set-up scherm onder Access Rights met de rechtermuisknop en kies voor ADD.

Zoek nu de map FTP op die je aangemaakt hebt en selecteer deze. Vink nu aan de rechterzijde onder Files de volgende opties aan: Read en Append. Onder Directories vink je aan List, + Subdirs. Klik nu weer in het middenscherm en selecteer de map download, vink ook weer de zelfde opties aan als bij de map FTP. Nu nog eenmaal in het middenscherm op ADD klikken en de map upload selecteren, vink nu onder files Read , Write en Append aan. Onder Directories vink je nu Make, List, + Subdirs aan. Als het goed is staat onder login en paswoord achter Home IP “all IP Homes”, laat dit zo staan. Klik nu op OKE en je hebt het eerste user account aangemaakt. Wil je meerdere accounts aanmaken volg dan bovenstaande stappen.

Hallo,

Ik heb die dingen al gedaan,maar dan allen bij de map 'download' wand die heb ik allen maar nodig.Waarschijnlijk staat dat ook wel goed wand ik kan hem wel gewoon bezoeken via 'ftp:192.168.1.101' Maar niet via FTP:62.166.**.***.Dus dat is een probleem wand via FTP.192.168.1.101 kan ik er niet inkomen bij de buurman.

PS: hoe kom ik er achter of ik een vast IP adres heb??

Groetjes roy

Ligt aan je provider of je een vast ip adres hebt.
Heb je adsl dan kun je er van uit gaan dat je een vast ip adres hebt.
gebruik je kabel internet dan kan het adres wijzigen.

als je een account hebt aangemaakt bij no-ip dan zal no-ip jouw naam blijven volgen.

Staat jouw ftp nu aan, zo ja geef dan even je no-ip adres.

En het klopt dat je via de buurman er niet bij kunt via 192.168 want dit is een intern ip adres.

waarschijnlijk kun je er wel in als je je vaste ipadres gebruikt.
Maar via no-ip is gewoon het makkelijkst.

Hallo,

Dit is mijn NO-IP adres ftp://royserver.no-ip.com maar als ik daar heen ga dan krijg dat mapje met .: Permission denied.
En ja ik heb gewoon ADSL van zonnet-basic

Groetjes roy

Hoi Roy,

Ik krijg de melding dat ik geen rechten heb om jouw map te bekijken.
Is je poort 21 wel opengezet in jouw router.
ADSL dan heb je een vast ip adres hoor.

Hallo,

Ja, poort 21 staat open vaao 192.168.1.101.

Roy

kijk eens in mijn document of jij het ook zo hebt staan.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Als ik hem open dan zecht hij 'Het vilter voor conversie kan niet worden geladen bla bla bla.Ik kan hem dus niet openen wilt u heb een verstuuren via klatblok of een printscreen maken???

Groetjes Roy

kijk eens of je dit document kunt zien

te groot bericht. momentje

roy,

ik heb de instelling even in mijn ftp gezet.

ftp:\\wimjanson.myftp.org

gebruiker gast
wachtwoord gast

het heet ftp.bmp

Hallo,
Volgens mij staat hij nu uit 23uur30 normaal krijg ik een popup als u wat heeft geport dat gebeurde net dus niet dus daar om reageer ik zo laat.Ik ga nu naar bet dus ik zie het morgen wel.

Roy

Let niet te veel op mijn spel fouten ik ben dylekties.

Hallo,

Het probleem is nog steeds niet opgelost als in vil www.myip.dk ga en typ dat adres in met FTP: er voor krijg in een mapje met de tekst persmision denite.
Maar via Ftp:192.168.1.3 in mijn netwerk kom ik er wel in.Wat kan ik er aan don dat als ik mijn Ip adres bij myip.dk in typ en dan ook mijn bestanden kan zien en douwnloaden???

Alvast badankt

Roy

Roy,

Op dit moment ben ik met vakantie, maar dit hotel heeft een wifi accespoint en daar mag ik dus gratis gebruik van maken. (ik ben in zweden)
Heb je in roy....no.ip.com wel opgegeven wat jouw ip adres is en welk intern ip adres jij gebruikt dus eerst je adsl ip adres en dan het ip adres van jouw computer waar de ftp op draait.

Roy,

Ik heb de gegevens even met mijn eigen no-ip bekeken en deze staan precies hetzelfde als bij jou. (trouwens ik ben ook een je/jij/jou hoor en geen u)
Het gaat toch ergens lokaal ( bij jou dus) niet goed.
In de router staat poort 21 open. In je ftp heb je het ip-adres van de computer staan waar de ftp op moet werken. Dus niet het publieke ip-adres wat je van je provider hebt gekregen.
Ook heb je een map aangemaakt b.v. download en daar rechten op los gelaten.
Probeer het eens met een account Gast.
Niet vanaf je eigen computer proberen maar laat een ander even testen. Ik had een screenshot gemaakt thuis maar daar kan ik op dit moment niet bij.
Kijk eens op bijgevoegde link, hier staat een goede uitleg van ftp http://www.ftp-hulp.tk/

Ik lees wel of het lukt of niet.

Hallo,

-In de router staat poort 21 open. / gedaan ik heb voor de zekerhijd een screenshot gemaakt http://home.zonnet.nl/grootendorst26/doormappen.bmp

-In je ftp heb je het ip-adres van de computer staan waar de ftp op moet werken / Dit snap ik niet helemaal moet iok het IP adres ook aangeven in bullet proof?

Ook heb je een map aangemaakt b.v. download en daar rechten op los gelaten. / Ik heb een map aangemaakt en via bullet proof rechten toegewezen zo als op deze site staat http://www.digiweetjes.com/Gevorderden/Gevorderden12.html

-Probeer het eens met een account Gast. / Moet ik gwoon een account maken met de naam gast en het wachtwoord gast?

maar wat ik wel raar vind is dat het mapje ook komt als de PC uit staat dus dan licht het niet aan mijn PC.

Groetjes Roy
:thumb: :thumb: :thumb:

De e-tech router ken ik zo niet maar wat ik wel zie is dat je maar 1 keer een poort 21 ingeeft.
Je zet nu poort 0 tot en met 21 op pc 103 open.
Dit zou ik even wijzigen in 21 ~ 21
Ik zie ook dat je een virtual server kunt opzetten daar zou ik poort 21 ook open zetten. en het ip adres van de ftp bij poort 21, bedenk ik mij net moest ik in mijn router opgeven.
Volgens mij moet jij bij de virtuele server een pc ipadres geven plus poort.
Ik zou het daar even bekijken.
En ja even een account gast met wachtwoord gast en dan rechten geven.
Daarna even testen.

Dat het ook voorkomt als de pc uitstaat ja, dat kan ik zo 1 2 3 ook even niet verklaren.

no ip

Het programmaatje van no-ip heb je hopelijk ook gedownload en geinstalleeerd, en draait dat altijd mee als je je ftp server programma hebt draaien.
Je moet dit in de settings instellen dat ie telkens mee opstart.

Trouwens bij de free versie van no-ip daar krijg je een .info adres, in plaats van een .com adres, :confused: dacht ik.
Op je ftp server moet je nog rechten toekennen aan de map om uit te downloaden. Read, list, en ook submappen aanvinken.

suc6

Ik kom nu op de ftp uit maar mag verder niks.
Ik ben niet gemachtigd om ergens te kijken.
Dus nu even je ftp aanzetten en een mapje maken met rechten en dan even zeggen of ik zo naar binnen mag of dat ik met naam en wachtwoord moet inloggen.

We komen er steeds dichter bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan