Eigen invoer wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bossewolf

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2011
Berichten
8
Hallo,

Met behulp van de cursus ben ik een database aan het maken. Nu ben ik al behoorlijk ver, maar loop tegen 1 probleem aan.
Een gebruiker logt in (acces 2010) en krijgt dan een aantal tabbladen waarin hij mag werken. Eén van de tabbladen is een formulier waar hij gegevens tijdens zijn dienst in kan voeren en deze gegevens kan wijzigen. Als hij dus 10 records maakt kan hij door deze heen bladeren en wijzigen en toevoegen. Zodra hij uitlogt en een ander in logt begint het formulier weer leeg.
Ik doe dit met de volgende code:
Code:
Private Sub Form_Load()
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
DataEntry = True 
End Sub

Alles werkt prima tot de gebruiker naar een ander tabblad gaat. Als hij dan weer terug klikt op het formulier is het formulier weer helemaal leeg alsof hij net inlogt. En kan hij gegevens die hij eerder in zijn dienst heeft ingevoerd dus niet meer wijzigen.
Kan ik de code aanpassen zodat hij alles kan wijzigen tot het moment dat hij uitlogt?
Of moet de code misschien niet bij "bij laden" staan, maar op een andere plek?

Alvast bedankt voor de reacties,
Diana
 
Ja, zolang je codes gebruikt als
Code:
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
DataEntry = True
moet je niet gek opkijken als Access het formulier leegmaakt. Zelf hou ik niet van dit soort constructies; als een gebruiker een nieuw record wil toevoegen dan heb je daar een mooie knop voor. Laat hem/haar lekker naar zijn/haar eigen records kijken,zou ik zeggen.
 
Het probleem is dat hij terug moet kunnen om te wijzigen, maar geen wijzigingen mag aanbrengen aan gegevens die een dag daarvoor zijn ingevoerd
 
Dan filter je het formulier op de huidige dag. Sowieso zou ik het formulier zodanig instellen dat er niet gemuteerd mag worden en een knop gebruiken om te muteren. Dan kun je gelijk controleren of het te muteren record wel aan de voorwaarden (=vandaag) voldoet.
 
Klinkt dat de goede oplossing, ik ga er gelijk mee aan de slag. Als ik me niet vergis heb ik in de cursus of in een eerdere post gezien hoe ik die knop moest maken, dus dat gaat lukken.

Bedankt voor de hulp
 
Ik dacht dat ik er uit zou komen, maar het lukt toch nog niet.
Ik heb de knop gemaakt om te muteren en die werkt. Met welke code en op welke plek zet ik nu de voorwaarden (=vandaag)
 
Je moet het formulier filteren op datum; daar heb je geen VBA of knop voor nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan