Eigen IP opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

famlam

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Weet er iemand hoe je je eigen IP op kunt vragen?
(In vb.net, niet door naar whatismyip.nl o.i.d. te gaan)

das simpel
je opent een nieuwe form
dan ga je naar project en dan add reference
dan laadt die effe
dan ga je naar COM tablad
dan zoek je in omfg lange lijst naar Axwinsock die dubbel click (hij staad niet bij de A maar volgens mij bij Microsoft.a op het alfabet)
ok nu zoek je tool box winsock control die dubbel click en nu heb je hem in je formpje
ok nu ga je met de tool box een label toevoegen in je form als je dat hebt dubbel click op je form en dan zie je de code...

Code:
 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

daar onder schrijf je deze code

Code:
label1.text = axwinsock.localIP

MVG My

das simpel
je opent een nieuwe form
dan ga je naar project en dan add reference
dan laadt die effe
dan ga je naar COM tablad
dan zoek je in omfg lange lijst naar Axwinsock die dubbel click (hij staad niet bij de A maar volgens mij bij Microsoft.a op het alfabet)
ok nu zoek je tool box winsock control die dubbel click en nu heb je hem in je formpje
ok nu ga je met de tool box een label toevoegen in je form als je dat hebt dubbel click op je form en dan zie je de code...

Code:
 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

daar onder schrijf je deze code

Code:
label1.text = axwinsock.localIP

MVG My
Axwinsock komt bij mij niet in de lijst met COM-referenties voor ???

dat dacht ik eerst ook maar hij staat bij microsoft gedeelte in alfabet niet bij de a

dat dacht ik eerst ook maar hij staat bij microsoft gedeelte in alfabet niet bij de a

Ik bedoelde dat hij daar ook niet in voorkomt. Niet bij de A en niet bij microsoft. Hij komt helemaal nergens voor in mijn (erg lange) lijstje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan