Eigen menubalken aanpassen in Access 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcovD

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2006
Sinds kort heb ik access 2013 en daarin wil ik mijn programma/database draaien welke ooit gemaakt is in access 2000 (en 2003).
In deze database heb ik ook eigen menubalken gemaakt en wil deze graag aanpassen echter lukt me dat niet access 2013.
Is er iemand die mij kan vertellen hoe ik mijn eigen menubalk weer kan aanpassen?

Momenteel wordt de menubalk wel getoond onder het kopje Invoegtoepassingen.
Eigenlijk zou ik ook alleen mijn eigen menubalk willen tonen en verder helemaal niets, nu zie ik standaard het menu bestand en invoegtoepassingen.
Weet ook iemand hoe ik dit kan aanpassen?

Access gebruikt vanaf 2007 een lint, en geen knoppenbalk. Die kun je dus gevoeglijk vergeten, je zult alles overnieuw moeten maken in een (al dan niet eigen gemaakt) lint.

Mijn menu balk is dan blijkbaar omgezet naar een lint (onder invoegtoepassingen) zie bijgevoegd plaatje.
Maar hoe ik dan de menu's daaronder dan nog aanpassen want ik vind ze niet terug als ik doe "lint aanpassen"

Bijlagen

• lint.png
    lint.png
    1,7 KB · Weergaven: 120
Via <Lint aanpassen> kun je alle knoppen die je nodig hebt toevoegen.

Voorheen kan je gewoon een menu item aanmaken en daaraan een actie knopen zoals een bepaald formulier openen met een bepaalde zoek waarde enz...
Nu kan ik de optie formulierweergave wel vinden in aanpassen lint maar ik kan niets instellen.
Kan je misschien een beetje op weg helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan