Eigen Opstart Logo

Status
Niet open voor verdere reacties.

TommY73

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2003
Beste mensen,

ik heb een vraag, Ik heb een laptopje en daar wil ik graag mijn eigen opstart logo op. Nu krijg je (logisch genoeg) het Windows opstart logo.

Ik weet bv wel hoe ik die weg kan halen maarniet hoe ik daar mijn eigen logo voor terug moet zetten. Is dit bv wel mogelijk?

Misschien in C:\msdos.sys logo=c:\mijnmap\mijnlogo.bmp plaatsen ofzo?!?!?

Weet iemand het??

Dank u voor het lezen...

Je moet drie bestandjes hebben namelijk;
logo.sys, logos.sys, logow.sys.

Installatie van boot logo's
--------------------------------
1) maak een backup van:
- C:\logo.sys
- c:\windows\logos.sys
- c:\windows\logow.sys

2) kopieer de bestanden:
- logo.sys naar c:\
- logos.sys naar c:\windows
- logow.sys naar c:\windows

3) start de computer opnieuw op

WINDOWS 95/98: VERANDEREN OPSTARTLOGO'S
Verander het Windows Startup logo door een bitmap (.BMP of.RLE) te maken met de specificaties 320x400x8bits. Je kunt hiervoor MS-Paint,Paint Shop Pro of Photoshop gebruiken. Noem de afbeelding LOGO.SYS en zet hem in de root-directory van de bootdisk. Om problemen met het kleurenpalet te voorkomen kun je het best LOGOW.SYS uit de windows-directory te gebruiken als 'template' en de bitmap daarop te plakken. Houd er ook rekening mee dat de afbeelding uitgerekt wordt tot 640 bij 480, om het hele scherm te vullen. Op dezelfde manier kan je de shutdown-logo's aanpassen. Die staan in je windows-directory, en heten logow.sys logos.sys.
Bron van de quote;
http://home.wanadoo.nl/peter.kooij/tips2.html

Zorg altijd voor een backup van de orginele bestanden!!!

[edit]dit is alleen voor win95/98/ME,
voor win2000/Xp gaat het anders.[/edit]

Laatst bewerkt:
Toch niet...

Beste "crash",

ik ben gelijk wezen kijken maar ik kom het bes6tand C:\logo.sys niet tegen.
Ik heb verstand van computers maarre, het is er echt niet.
De andere 2 wel...

Help...

Heb je bij mapopties een vinkje staan bij "verborgen bestanden en mappen weergeven"?
Ik weet niet of het een verborgen bestand is
en kan dat ook niet nakijken omdat ik met Win2000 werk.
Je kan ook bij start>zoeken kijken of windows hem zelf kan vinden.

Het zou een verborgen bestand moeten zijn ja maar hij zit er niet tussen. Die andere 2 zijn inderdaad ook verborgen maar ik heb al gezocht en die maptopties verandert. Ik zoek nog even door... komt wel goed.

In ieder geval bedankt...

Gr Tom

Logo.sys wordt door Windows niet aangemaakt. Om een opstart logo in te stellen hoef je volgens mij alleen maar een bitmap file te renamen naar logo.sys en dan dit bestand onder de root van je c schijf zetten. Denk erom dat het bestand echt logo.sys (of logos.sys weet ik zo niet meer) heet voor het geval je de bestandsextensies op verborgen hebt staan.

nee, zoals ik al dacht werkt dit niet. (.bmp maken en hernoemen naar logo.sys)

Omdat het bestandje niet in de C:\ staat zal Windows hem ook niet nemen als opstart picture.

Wel toen ik het deed kwam er geen opstart logo.

Maar goed. the search continues...

Groeten Tom

Ik heb ook nog iets gevonden over die logo.sys

Bij sommige Windows-versies (win95B bijvoorbeeld) is het bestand logo.sys niet aanwezig. Het logo zit dan namelijk in IO.SYS 'ingebouwd'. U kunt nog steeds het logo veranderen. U maakt gewoon een plaatje (of foto) en die maakt u zo, dat ze aan bovenstaande voorwaarden voldoen. U slaat het bestand dan gewoon op onder c:\logo.sys. Windows zal die dan automatisch overnemen

Bron: http://www.tiscali.nl/content/article/611594.htm

Precies dat bedoelde ik ook. Maar wat voor Windows versie gebruik je dan? Want bij bijvoorbeeld windows XP zal het misschien op een andere manier moeten.

Je kunt trouwens nog wel proberen om eerst even het tweakprogramma xsetup te downloaden van www.xteq.com en via dit programma het opstartlogo aan te passen (even zoeken onder welke groep het staat maar het zit erbij). Dan kun je ook direct zien hoe dit programma het heeft gedaan en kun je het waarschijnlij zelf voortaan ook handmatig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan