gegroet 
ik probeer een proxy server te configureren op een computer in mijn thuis netwerk, de uiteindelijk
bedoeling is om buiten mijn netwerk via deze proxy te surfen op het internet
(een soort pass-through proxy server, of 'open proxy')
mijn situatie is zoals op de tekening, en ik wil de proxy server op pc1 installeren
ik heb een programma FreeProxy geinstalleerd op deze pc1 en daarin poort 8080 geconfigureerd
als HTTP proxy server, als ik dan vanaf bijvoorbeeld pc2 (in mijn LAN) in IE als proxy het
intern ip opgeef (192.168.0.187) met poort 8080 dan kan ik surfen op het www via dus pc1
indien ik dit echter buiten mijn LAN uitprobeer met mijn extern IP adress xx.xx.xx.xx, dan
werkt het niet meer (nochtans heb ik mijn modem en dlink router de poort 8080 laten forwarden naar pc1)
btw, ik heb ook een filezilla ftp server en wamp webserver op deze pc1 op respectievelijk
poorten 21 en 80, en deze werken wel prima
als er iemand ziet wat ik verkeerd doe graag hulp
bv. zou het kunnen dat pc1 moet staan tussen de modem en de router ?
of kan dat FreeProxy programma wel doen wat ik hier probeer te doen ?
wat is dan wel goede Proxy server software ?

ik probeer een proxy server te configureren op een computer in mijn thuis netwerk, de uiteindelijk
bedoeling is om buiten mijn netwerk via deze proxy te surfen op het internet
(een soort pass-through proxy server, of 'open proxy')
mijn situatie is zoals op de tekening, en ik wil de proxy server op pc1 installeren

ik heb een programma FreeProxy geinstalleerd op deze pc1 en daarin poort 8080 geconfigureerd
als HTTP proxy server, als ik dan vanaf bijvoorbeeld pc2 (in mijn LAN) in IE als proxy het
intern ip opgeef (192.168.0.187) met poort 8080 dan kan ik surfen op het www via dus pc1
indien ik dit echter buiten mijn LAN uitprobeer met mijn extern IP adress xx.xx.xx.xx, dan
werkt het niet meer (nochtans heb ik mijn modem en dlink router de poort 8080 laten forwarden naar pc1)
btw, ik heb ook een filezilla ftp server en wamp webserver op deze pc1 op respectievelijk
poorten 21 en 80, en deze werken wel prima
als er iemand ziet wat ik verkeerd doe graag hulp

bv. zou het kunnen dat pc1 moet staan tussen de modem en de router ?
of kan dat FreeProxy programma wel doen wat ik hier probeer te doen ?
wat is dan wel goede Proxy server software ?
Laatst bewerkt: