Eigen "server" bouwen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreeWay

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2012
Berichten
10
Beste mensen,
Ik speel Minecraft. Een leuke game waar ik veel plezier in heb met mijn vrienden
Ik heb dus ook een eigen server opgezet waar we met zijn allen op kunnen spelen, Maar dit gaat via "Hamachi".
Zo moeten ze dus mijn Hamachi netwerk joinen, en een wachtwoord invullen.
Maar hoe maak ik de stap van een server met hamachi, naar een server zonder hamachi, Waar mensen over de hele wereld gewoon naar mijn server (die runt op mijn pc) kunnen connecten.
Iemand een idee??
 
Ik had van een vriend gehoort, dat ik "port forwarting" moest enabelen, en dat heb ik gedaan
ennu?
 
Antwoord je nou jezelf? In iedergeval welkom op het forum. En ja dat klopt je moet een router hebben waarmee je port kan forwarden.
 
Als je even op Google zoekt vind je meteen bovenaan het antwoord op je vragen. Gewoon even verder kijken dan je neus lang is en je komt eruit. ;)
 
Eenzijdig,
Welkom op het forum. Het is niet de bedoeling om mensen door te verwijzen naar google of andere zoekmachines. Niet iedereen heeft de kennis om optimaal te zoeken en daarom vragen ze het hier ook. Ik verwacht zulke doorverwijzingen niet weer te zien.
 
Minecraft Server Opzetten

Beste FreeWay,

Ikzelf heb ook enkele maanden een "bukkit server gehost met verschillende plugins draaiend en een stuk of 10 spelers. Wat erg belangrijk is om een server te kunnen hosten is het aantal RAM wat je hebt. Sowieso heb je minimaal 4GB nodig om hem met weinig tot geen lag te kunnen spelen. Ook moet je niet meer dan 10 mensen laten joinen om lag te voorkomen. Wat ik ook wil weten is in hoeveel bit jouw computersysteem is geinstalleerd (32 of 64) hierna kan ik je verder helpen.

Stap 1: Download CraftBukkit's laatste pakketje:klikkerdeklik
Stap 2: Plaats het gedownloade bestandje in een nieuwe map en noem deze SERVER (in dit mapje ga je alles plaatsen)
Stap 3: Open kladblok en type als je 32 bit hebt dit:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar
PAUSE

En als je 64 bit hebt dit:
@ECHO OFF
SET BINDIR=%~dp0
CD /D "%BINDIR%"
"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xmx1024M -Xms1024M -jar craftbukkit.jar
PAUSE

Wanneer je Java 7 hebt in plaats van 6 moet je jre6 veranderen in jre7.

Stap 4: Sla dit kladblokje bestandje op als volgt: klik op opslaan als. In plaats van tekstdocumenten gebruik je alle bestanden en sla je het bestand in het mapje server op als RUN.bat (.bat is heel belangrijk)

Wanneer je een Firewall hebt moet je deze mogelijk uitschakelen. Dubbelklik op het bestandje run en de server zal starten!

Succes!
Als je verdere hulp nodig hebt kan ik je misschien verder helpen via "Teamviewer"

Bron
 
Laatst bewerkt:
Beste FreeWay,

Ikzelf heb ook enkele maanden een "bukkit server gehost met verschillende plugins draaiend en een stuk of 10 spelers. Wat erg belangrijk is om een server te kunnen hosten is het aantal RAM wat je hebt. Sowieso heb je minimaal 4GB nodig om hem met weinig tot geen lag te kunnen spelen. Ook moet je niet meer dan 10 mensen laten joinen om lag te voorkomen. Wat ik ook wil weten is in hoeveel bit jouw computersysteem is geinstalleerd (32 of 64) hierna kan ik je verder helpen.

Stap 1: Download CraftBukkit's laatste pakketje:klikkerdeklik
Stap 2: Plaats het gedownloade bestandje in een nieuwe map en noem deze SERVER (in dit mapje ga je alles plaatsen)
Stap 3: Open kladblok en type als je 32 bit hebt dit:

En als je 64 bit hebt dit:

Wanneer je Java 7 hebt in plaats van 6 moet je jre6 veranderen in jre7.

Stap 4: Sla dit kladblokje bestandje op als volgt: klik op opslaan als. In plaats van tekstdocumenten gebruik je alle bestanden en sla je het bestand in het mapje server op als RUN.bat (.bat is heel belangrijk)

Wanneer je een Firewall hebt moet je deze mogelijk uitschakelen. Dubbelklik op het bestandje run en de server zal starten!

Succes!
Als je verdere hulp nodig hebt kan ik je misschien verder helpen via "Teamviewer"

Bron


Dit heb ik al gedaan.
 
dit kunnen we moeilijk oplossen omdat dat per router verschilt.
En wat is dus nu je vraag? Is het niet gelukt?
zijn vraag is niet hoe je een server opzet maar hoe je minecraft server kan runnen zonder hamachi,
hamachi is een VPN software dat de poort voor je openzet via het programma.
nu wilt hij van dat programma af en portforwarden maar hij weet niet hoe dat moet, daarom vraagt hij dat op het forum.
welke router heb je?
klik op deze link: 192.168.1.254
verschijnt er nu een loginpopup of een 'normale' pagina?
als er een pagina komt zit je in de router, dat is de eerste stap!
verder kan ik je helpen via het programma teamviewer.
ik hoor het nog wel!
gr MCfreak
 
dit kunnen we moeilijk oplossen omdat dat per router verschilt.

zijn vraag is niet hoe je een server opzet maar hoe je minecraft server kan runnen zonder hamachi,
hamachi is een VPN software dat de poort voor je openzet via het programma.
nu wilt hij van dat programma af en portforwarden maar hij weet niet hoe dat moet, daarom vraagt hij dat op het forum.
welke router heb je?
klik op deze link: 192.168.1.254
verschijnt er nu een loginpopup of een 'normale' pagina?
als er een pagina komt zit je in de router, dat is de eerste stap!
verder kan ik je helpen via het programma teamviewer.
ik hoor het nog wel!
gr MCfreak
Daar staan de instellingen van me router,
En ja je mag me best helpen via teamviewer
 
@mcfreak ik wil ook graag mijn server portforwarden en als ik op dat ip klikt kom ik op mij router maar kun je me helpen via
teamviewer (ik gebruik ook Hamachi en wil ervan af, veel lag) ik heb een Mac als je dat wilt weten.

MVG

David
 
@freeway @davidvdpol het is nu een beetje moeilijk om af te spreken wanneer want volgende week heb ik een proefwerkweek....
daarna heb ik meer tijd (VAKANTIE!!!) dus dan laat ik het rond die tijd wel weten.
 
@mcfreak ok maar kun je mis vrijdag, zaterdag of zondag helpen? Of moet je dan voorbereiden?
 
nee, zoals je al zij moet ik studeren.
ik heb ook gezegt dat ik het nog wel laat weten, dus hier nogmaals: ik laat het nog wel weten :).
 
KLAAR :D!
morgen moet ik alleen cijfers ophalen dan kan ik dus die middag.
wanneer kunnen jullie 2?
 
@mcfreak cool, ik heb nog school dus ik kan van 15.30 tot 17.00 ,ongeveer is dit goed?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan