Eigen server maken...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Hallo allemaal,

Ik heb thuis een oude pc staan met 100 mb ram geheugen en 2.2 gb en werkt op 166 mhz.
En staat windows 98 Se op en wil hem gaan gebruiken om een eigen server te maken zodat hij dus dag en nacht aan staat en dat hij dus ook een eigen web server heb om bijvoorbeeld voor foto`s online te bekijken. En wil dus ook bestanden delen, we hebben een eigen bedrijf en wil daar de data op zetten en dat hij het daar van af haalt. Wie kan mij een goede site geven of een handleiding hoe ik dat precies moet doen want ik weet niet hoe precies. Ik heb ook windows 2000 prof. thuis liggen alleen is zo langzaam met opstarten maar wel beter dan 98 of niet?

Groetjes

Hoeveel ruimte denk je kwijt te zijn voor een windows98 installatie plus eventuele software voor wat jij allemaal wilt gebruiken? En dan wil je nog foto's erop zetten en bestanden?

Dan heb je aan 2.2GB echt te weinig en win98 is niet bedoeld om als server te draaien. Je zegt dat jullie een eigen bedrijf hebben. Dan zou ik toch echt iets snellers aanschaffen en dan server 2000 of beter nog server 2003 gaan installeren.

Komt de server ook online of is het alleen voor thuisgebruik? Desnoods neem je een andere pc en zet je daar die 2000 prof op.

Ik denk namelijk ook dat het iets te weinig is maar het is een te oude pc denk ik en voor windows server 2003 is hij langzaam voor en heb maar zo`n 180 dagen licensee.

Ik wil het ook proberen voor buiten me netwerk, ik wil anders voor ons eigen bedrijf maar onze bestanden van office en boekhouding erop zetten en wat foto`s.

Ik ga eens proberen dan met windows server 2003 erop te installeren.

Maar kan hij dat wel aan of is dan al de schijf vol ermee?

Kan ik windows 98 wel gebruiken voor binnen gebruik voor eigen netwerk want dan doe ik dat gewoon.

Groetjes

Ik ben bang dat je hd ruimte echt te klein is. En 98 is niet bedoeld voor server werkzaamheden. Je kunt er wel bestanden opzetten maar qua rechten kun je echt niks instellen

dat is jammer maar je kan wel toch gewoon de hd delen en dan wanneer een andere pc zich aanmeld dat hij verbinding maakt die die server?want heb xp en als je ingelogd bent kan hij dan bij deze computer die hd erbij zetten zodat ik wel wat kan delen.

Anders moet ik toch nog even wachten tot ik nog iets nieuws krijg

Je kunt in 98 wel de hd delen en andere pc's kunnen die dan ook vinden.

Als je echt een server wilt gaan draaien op dit systeem dan kun je het beste Linux erop zetten.

Dat is denk ik het enigste OS wat nog redelijk server kan draaien op een dergelijk systeem.

Wil er toch even op reageren.

Ik heb zelf 2 servers draaien daar hangen z'n 24 clients aan

Uit alles wat ik weet (en dat is nooit genoeg) is:
of je draait onder linux
of zorg voor een windows systeem die in elk geval NTFS ondersteund. ( dit ivm rechten ed.)
En dat gaat op deze pc niet liefdevol draaien...

Zou zeggen geef hem weg maar maak er geen server van. Je krijgt daar echt spijt van.. Dat gaat ie echt niet trekken en beveiliging word al helemaal troebel.
Je zou er wel een client van kunnen maken en maar dan moet je weer een terminal server creeëren.

Voor een paar honderd € heb je al een een goed servertje om mee te beginnen.
W2k-prof of XP-pro zal je al voldoende in de gelegenheid stellen om een webdav (fileserver) en www server te maken. Zit er allemaal al standaard ingebakken deze windows versies.
Ook bedrijfs matig gaat dit wel lukken, je moet het dan wel een beetje klein schalig houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan