Eigen server.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devilseyes

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
hallo lieve mensen van helpmij, Ik ben devilseyes, en ik wilde graag een eigen server maken op mijn pc om zodoende een eigen site te maken. nu denkt u wat een overbodige vraag er staat genoeg erover op internet, dat klopt, er staat alleen zoveel dat het me te onoverzichtelijk is geworden, ik weet dus niet meer wat ik moet downloaden. is er mischien 1 iemand die zo vriendelijk wilt zijn om op ze minst me te vertellen welke programma's ik moet downloaden, dan heb ik in ieder geval al een start een klein begin. als u ook het stap voor stap wilt uitleggen ik houd u niet tegen, maar de programma's zijn al meer dan voldoende.

Ik hoop niet dat ik u te veel tot last ben met deze vraag. maar toch alvast bedankt:)

met vriendelijke groet
Devilseyes

Beetje het algemene pakket om een website te draaien:

• Apache webserver
  • MySQL databaseserver
  • PHP
Daarnaast is ook phpMyAdmin handig om je database te regelen.
Dat is een webbased programma welke je via je webserver kunt benaderen.

wow dat was een snelle reactie dat had ik niet verwacht

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Webserver

Hallo Devilseyes,

Ik heb een Handleiding geschreven hoe je een eigen webserver moet opzetten.
Deze handleiding heb ik zodanig geschreven dat iedereen een eigen server kan opzetten.
(Via screenshots).
Hierin wordt gebruik gemaakt van de volgende Open Source (Gratis) programma's:
-Apache,
-PHP,
-MySQL.

Als je interesse hebt, laat dan iets weten!

Op deze website staat heel eenvoudig uitgelegd hoe je een webserver kunt opzetten zonder grafische interface met Ubuntu. Hierdoor kost de server ook weinig rekenkracht en geheugen.

Ubuntu is ook open source :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan