Eigen webcamservice beginnen.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tiemod

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Ik weet niet of iemand dit in een betere rubriek kan plaatsen? Tnx alvast.

Weet iemand wat je zoal nodig hebt om een eigen webcam service te binnen.
Een soort van thuis.nl ?
Ben benieuwd hoe hun dat zo hebben gemaakt.
Wat je zoal kwijt bent om dit te beginnen. Ik bedoel hiermee niet zelf een webcamshow starten.

Thnx

Voor live streams heb je een streamserver nodig. Zulke software is meestal prijzig maar het kan ook goedkoper bijvoorbeeld red5. Als je professioneel wil beginnen kun je kijken naar bijvoorbeeld Adobe Media Server.

Voor live streams heb je een streamserver nodig. Zulke software is meestal prijzig maar het kan ook goedkoper bijvoorbeeld red5. Als je professioneel wil beginnen kun je kijken naar bijvoorbeeld Adobe Media Server.
Is dat deze link http://osflash.org/red5?
En wat voor software zou ik het beste kunnen gebruiken? Met wat voor wysiwyg programma ofzo ?

ja die, ik denk zelf DW (Dreamweaver) maar die is duur, het kan ook gewoon met Notepad++ (gratis)

Daar heb ik weleens mee gewerkt. Ken ik nog wel wat aardig van. Maar wel een lange tijd geleden.. Wat voor dreamweaver precies. die lui hebben zoveel versie's:thumb:

Moet je zelf weten, ik gebruik CS4 maar CS3 lijkt er heel erg op en is een stuk goedkoper. De veranderingen zijn nou niet zo heel groot.

Moet je zelf weten, ik gebruik CS4 maar CS3 lijkt er heel erg op en is een stuk goedkoper. De veranderingen zijn nou niet zo heel groot.
en je zou die webcam beelden ook gewoon kunnen plaatsen en uitzenden via een site die ik dan eromheen bouw ?

Staat er ook ergens een uitleg hoe je het beste met dreamweaver een site kan maken.. Ik heb het een net iets te lange tijd geleden gedaan?

Daar heb ik weleens mee gewerkt. Ken ik nog wel wat aardig van. Maar wel een lange tijd geleden.. Wat voor dreamweaver precies. die lui hebben zoveel versie's:thumb:
Ik zie trouwens niet waar ik een webcam of iets dergelijks kan invoegen.. Iemand die me kan helpen ?

@ Tiemod
Wat jij wil lijkt makkelijker dan het is,
Wat jij wil is een webcamservice bouwen en daar dus geld aan verdienen zoals thuis.nl
daar komt meer bij kijken dan zomaar even een site met DW bouwen.
Wat je nodig hebt is een servertje waar jij een red5 gaat draaien zie:
http://osflash.org/red5
Diverse tuts zijn wel te vinden hoe je dat het beste kan gaan doen.
Dan heb je nodig een website met foto's van dames en of heren + info
Dan heb je nog een apparte gedeelte nodig om de dames en of heren (performers) in te laten loggen,
Je hebt dus een secure inlog systeem nodig, dat zou ik maken met php
Dan heb je nog een betaal systeem nodig die bijhoud hoeveel minuten er gedraait worden,
Al met al kan ik je wel allemaal gaan uitleggen hoe je alles in elkaar moet steken maar hou er rekening mee dat een webcam applicatie erg veel data met zich mee brengt en dat is niet echt lekker te doen op een simpel thuis servertje met een (bijvoorbeeld UPC abbotje)
Er zijn diverse script's (website's) tekoop waar alles al in zit op de red5/ wooza/ flash servers na, zoek eens op adult site scripts op google.
Hier dien je zelf weer voor te zorgen.
Hier zou ik dus een flash media hosting nemen,
Goed het kost wat in de maand maar als je het goed opzet is het er wel uit te halen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan