eigen webserver / detect proxies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baboab

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Hoi, ik doe eventjes een post in opdracht van onze "main coder".

We runnen momenteel een eigen online game (niks fancy, gewoon een text based dingetje).

Nu hebben we van tijd veel last van
1. spam (forum)
2. proxies

Vermits het gaat om een open forum hebben we mods om het forum zuiver te houden. voor het proxie probleem echter zoeken we nog een permanente oplossing. We kunnen ip's bannen en hebben een blacklist van 10.000 stuks maar dat zijn slechts halve oplossingen en eigenlijk nog niet eens een oplossing.

kent er iemand een manier om te achterhalen of de login gebeurt dmv een http proxy of van die onnozele proxie websites?

(bijkomend probleem: gefrustreerde spelers durven wel eens gaan spammen via die proxies dus het zou ook handig zijn als we ook hun effectief ip kunnen weten.)

EDIT: het gaat dus om een zelf geschreven webserver in C.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je het beste gebruik kunt gaan maken van Captcha.

Een captcha zorgt er alleen maar voor dat het iets langer duurt voordat er gepost kan worden. Verder zal je weinig aan een captcha hebben in dit geval, lijkt mij.

(op internet staan wel wat voorbeelden hoe je kunt controleren of iemand een proxy gebruikt(al werkt dit niet altijd voor de 100%), gewoon even goed zoeken zou ik zeggen)

we hebben al heel wat dingen geprobeerd maar die werken meestal niet voor die website die surf proxies aanbieden.

wat betreft het captcha idee, dat helpt enkel voor de spam en maakt het de reguliere gebruiekrs enkel moeilijker. daar doen we niet aan mee en is niet het hoofdprobleem. Het is vooral om te verhinderen dat er vals gespeeld word door verschillende accounts aan te maken en die dan tesamen te beheren via proxies :(

Voor PHP zijn er blijkbaar genoeg oplossingen beschikbaar. Maar aangezien je een zelfgeschreven server hebt zul je daar waarschijnlijk niet veel aan hebben. Je zou kunnen kijken of je die functionaliteit zelf zou kunnen implementeren, of anders gewoon een andere server nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan