Hallo allemaal.
Graag had ik zowat een vraag gesteld over het volgende.
Op dit moment heb ik een webserver thuis draaien, nou goed, wat je een webserver kan noemen dan toch.
Deze draait in essentie perfect maar heeft eigenlijk toch een paar negatieve punten waar ik me eignlijk aan erger.
Ik gebruik File Share Pro.
Ik kan min website zichtbaar maken aan de wereld en heb daar ook een deel beveoligde folders in...
Nog steeds tevreden tot hier, maar hier begint het probleem.
Mijn webserver en mijn Dagdagelijkse PC zijn twee verschillende toestellen.
Als ik bestanden op mijn server wil zetten kan ik dit niet via FTP.
En daar wringt voor mij het schoentje.
Ik zou graag hebben dat ik van mijn thuiscomputer of zelfs een andere computer mijn website kan aanpassen en/of updaten...
Ik ben nu niet bepaald een digibeet maar wat de mogelijkheden en of instellingen zijn die ik daarvoor moet gebruiken zijn me volledig onbekend.
Ik weet dat het niet de bedoeling is dat een ander mijn huiswerk gaat maken, maar had toch graag wat meer info gehad.
Ik ben niet te vies om uit te proberen.
Maar waar moet ik beginnen???
En een klein ruggesteuntje van wat mensen zou me dus echt van pas komen...
Nog ff ter info...
Mijn twee computers hebben een apparte aansluiting en gaan dus niet over een thuisnetwerk maar rechtstreeks op het net met eigen IP...
De server die ik gebruik:
Hardware: Athlon XP2600+, 1024mb pc2100DDR van corsair (dual-sided), 250Gb Sata2, Gigabit ethernet controller, msi kt4 ultra2 MB.
Software: Win XPPro,
Voor degenen die graag de site zien. www.tomcat-3.com
In geval dit tegen de regels is mag deze link terug verwijderd worden of zal ik dit doen na een boodschapje hierover.
IN elk geval al hartelijk bedankt en hopelijk stel ik hier niet te veel vragen...
Greetz, Rudy
Graag had ik zowat een vraag gesteld over het volgende.
Op dit moment heb ik een webserver thuis draaien, nou goed, wat je een webserver kan noemen dan toch.
Deze draait in essentie perfect maar heeft eigenlijk toch een paar negatieve punten waar ik me eignlijk aan erger.
Ik gebruik File Share Pro.
Ik kan min website zichtbaar maken aan de wereld en heb daar ook een deel beveoligde folders in...
Nog steeds tevreden tot hier, maar hier begint het probleem.
Mijn webserver en mijn Dagdagelijkse PC zijn twee verschillende toestellen.
Als ik bestanden op mijn server wil zetten kan ik dit niet via FTP.
En daar wringt voor mij het schoentje.
Ik zou graag hebben dat ik van mijn thuiscomputer of zelfs een andere computer mijn website kan aanpassen en/of updaten...
Ik ben nu niet bepaald een digibeet maar wat de mogelijkheden en of instellingen zijn die ik daarvoor moet gebruiken zijn me volledig onbekend.
Ik weet dat het niet de bedoeling is dat een ander mijn huiswerk gaat maken, maar had toch graag wat meer info gehad.
Ik ben niet te vies om uit te proberen.
Maar waar moet ik beginnen???
En een klein ruggesteuntje van wat mensen zou me dus echt van pas komen...
Nog ff ter info...
Mijn twee computers hebben een apparte aansluiting en gaan dus niet over een thuisnetwerk maar rechtstreeks op het net met eigen IP...
De server die ik gebruik:
Hardware: Athlon XP2600+, 1024mb pc2100DDR van corsair (dual-sided), 250Gb Sata2, Gigabit ethernet controller, msi kt4 ultra2 MB.
Software: Win XPPro,
Voor degenen die graag de site zien. www.tomcat-3.com
In geval dit tegen de regels is mag deze link terug verwijderd worden of zal ik dit doen na een boodschapje hierover.
IN elk geval al hartelijk bedankt en hopelijk stel ik hier niet te veel vragen...
Greetz, Rudy