Eigen webserver opstarten op XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomcat-3

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Hallo allemaal.

Graag had ik zowat een vraag gesteld over het volgende.
Op dit moment heb ik een webserver thuis draaien, nou goed, wat je een webserver kan noemen dan toch.
Deze draait in essentie perfect maar heeft eigenlijk toch een paar negatieve punten waar ik me eignlijk aan erger.

Ik gebruik File Share Pro.
Ik kan min website zichtbaar maken aan de wereld en heb daar ook een deel beveoligde folders in...
Nog steeds tevreden tot hier, maar hier begint het probleem.
Mijn webserver en mijn Dagdagelijkse PC zijn twee verschillende toestellen.
Als ik bestanden op mijn server wil zetten kan ik dit niet via FTP.
En daar wringt voor mij het schoentje.

Ik zou graag hebben dat ik van mijn thuiscomputer of zelfs een andere computer mijn website kan aanpassen en/of updaten...

Ik ben nu niet bepaald een digibeet maar wat de mogelijkheden en of instellingen zijn die ik daarvoor moet gebruiken zijn me volledig onbekend.
Ik weet dat het niet de bedoeling is dat een ander mijn huiswerk gaat maken, maar had toch graag wat meer info gehad.
Ik ben niet te vies om uit te proberen.
Maar waar moet ik beginnen???
En een klein ruggesteuntje van wat mensen zou me dus echt van pas komen...

Nog ff ter info...

Mijn twee computers hebben een apparte aansluiting en gaan dus niet over een thuisnetwerk maar rechtstreeks op het net met eigen IP...
De server die ik gebruik:
Hardware: Athlon XP2600+, 1024mb pc2100DDR van corsair (dual-sided), 250Gb Sata2, Gigabit ethernet controller, msi kt4 ultra2 MB.
Software: Win XPPro,

Voor degenen die graag de site zien. www.tomcat-3.com
In geval dit tegen de regels is mag deze link terug verwijderd worden of zal ik dit doen na een boodschapje hierover.

IN elk geval al hartelijk bedankt en hopelijk stel ik hier niet te veel vragen...

Greetz, Rudy

Misschien is het handiger om gewoon aparte pakketten te gebruiken

- HTTP: http://www.apache.org
- FTP: een FTP-server, er zijn er genoeg, moet je even Googlen :).

Apache spreekt voor zich, de FTP-server ook... :)

Hartelijk dank...

Hierbij ben ik wat ftp betreft al hard uit de brand geholpen...
Ftp werkt nu perfect...
:thumb:

Wat apache betreft zal ik nog wat verder experimenteren en zal dan ook mijn ervaring hier posten...

Greetz, Rudy

probleem opgelost met IIS

Hierbij heb ik het probleem achter de rug gewerkt met IIS (Internet Information Server) van windows XP-pro zelf...

Deze software is een onderdeel van windows XP-pro zelf maar moet geinstalleerd worden via Start>instellingen>Configuratiescherm>Software
In het dialoogvenster van software klik je dan op "Windows onderdelen toevoegen of verwijderen"
In het dialoogvenster "Wizard onderdelen" selecteer je de optie Internet Information Server(IIS)
Alle onderdelen worden dan geinstalleerd die nodig zijn om als server te fungeren.
Zowel FTP-,WWW- als SMTPServerices worden dan geinstalleerd.

Hierna wordt gevraagd om je computer terug op te starten om de services te starten.
Let wel...
Om deze service te gebruiken moet je dan nog wel ettelijke instelling veranderen zoals accounts instellen en toevoegen, rechten uitdelen en indien je een router hebt de doorverwijzingen instellen in je router...

Deze service is alleen gemaakt om als ivoegtoepassing te gebruiken bij Win Xp-pro, maar met enige handigheid kan deze ook ingesteld worden op win xp-home.
Niet zonder slag of stoot en zeker niet als huis-tuin en keukengebruiker te verwezenlijken.
Maar de ietswat doorgewinterde computerkenner kan deze best gebruiken...

Voor de geintereseerden van het resultaat...
http://www.silver-scorpion.eu
De link wordt via een DNS doorverwezen naar mijn internet host. Daar staan de afbeeldingen en de main page.
Maar de HTML codes en afbeeldingen voor de rest van de site staan netjes op mijn thuisserver te draaien...

Greetz, Rudy...

Ps: indien iemand geintereseerd in de juiste uitleg om ISS te configureren of instaleren kan me altijd een berichtje laten...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan