Eigen website; ik wil een fotoalbum maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lina
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lina

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2000
Ik heb nu 2 jaar mijn eigen site en ik heb weer extra ruimte gekregen (nu totaal 250 mb). Ik zou dan ook graag een eigen foto-album willen plaatsen, maar kom er niet helemaal uit.

Ik ben al eens bezig geweest met het Fireworks-gebeuren (naast Dreamweaver), maar vind dit toch niet erg lekker werken.

Zijn er meer mogelijkheden? En zo ja, welke?

Natuurlijk kun je ze gewoon in een tabel met (veel) cellen plaatsen maar dat is waarschijnlijk niet wat je wilt. Weet wel dat frontpage een hele fijne optie heeft voor het aanmaken van fotogallery-en, misschien is dat wat?

En anders kun je altijd nog kiezen voor zoiets :cool:

In Photoshop zit een hele mooie gallerymaker. Ik heb de bronbestanden helemaal aangepast naar de sites waar de fotoalbums konen te staan en als je een doel en een bronmap aangeeft, maakt hij automatisch een album.
Als je ook php ondersteunig hebt is Coppermine misschien ook wel het proberen waard.

bedankt voor jullie reacties, er zijn genoeg mogelijkheden blijkt wel :)

Ik ga dat spul van Coppermine eens goed bekijken, dat ziet er interessant uit.
Frontpage doe ik niets meer mee, en dat met de tabellen kan ik met Dreamweaver ook zelf wel doen, ik vind het alleen erg omslachtig.
Fireworks heeft ook de mogelijkheid om een fotoalbum te maken en automatisch in Dreamweaver te verwerken, ik vind het alleen erg lastig om dan aanvullingen toe te passen, dat lukt me nog steeds niet zoals ik het wil.

Natuurlijk kun je ze gewoon in een tabel met (veel) cellen plaatsen maar dat is waarschijnlijk niet wat je wilt. Weet wel dat frontpage een hele fijne optie heeft voor het aanmaken van fotogallery-en, misschien is dat wat?

En anders kun je altijd nog kiezen voor zoiets :cool:

hoi hoe werkt dit? ik heb namelijk ook een fotoalbum nodig op me site en deze leek mij heel geschikt maar ik snap niet hoe je een foto album aan maak:o

bvd lojo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan