Eigen website

Status
Niet open voor verdere reacties.

pieterr94

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2009
Goedenmiddag,

ik heb op mijn pc (Windows Vista Ultimate 32-bit) Apache 2.2 geinstalleerd, samen met PHP5 en MySql.
Nu heb ik voor mijn hobby een leuke website gemaakt, en het leek mij leuk om die online te zetten.
Mijn router is de Speedtouch 510G (zie speedtouch.jpg), het ip-adres van die router is 10.0.0.138, en mijn externe ip-adres is 87.195.94.211. Mijn interne ip-adres van mijn computer is 192.168.1.101
Maar het probleem is nu dat ik ook een draadloze router heb (Linksys WRT54G, zie afbeelding). De Speedtouch ziet die router aangesloten met adres 10.0.0.1, en ik kan die router openen door 192.168.1.1 op te roepen.
Nu wil ik dat als mensen mijn externe ip-adres intypen in hun browser, dat ze dan door mijn router worden doorgestuurd naar mijn computer. Aangezien dat niet kan, omdat mijn eerste router de computer niet ziet als aangesloten, maar alleen de aangesloten draadloze router.
Dus hoe kan ik dan maken dat de router, de gebruiker die mijn website oproept, via de draadloze router wordt doorgestuurd naar mijn computer.

Groeten, Pieter.

Bijlagen

• speedtouch.jpg
    speedtouch.jpg
    63,8 KB · Weergaven: 34
  • linksys.jpg
    linksys.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 39
Hoi Pieter,

Welkom op helpmij!

Waarom zou je in vredesnaam derden toegang tot je computer willen verlenen?

Dat is hetzelfde als de voordeursleutel in de buitenkant van je deur laten zitten wanneer je op vakantie bent.

gewoon extern hosten die site!

Ik verleen ze dan toch geen toegang tot mijn computer? Ik verleen ze alleen toegang tot de informatie die ik in de map htdocs heb staan? En ze kunnen toch alleen verbinden als ik Apache draai?

Beste Pieter,

Pas wel op. Zogauw je apache instelt (poort 80 meestal), kunnen derden jouw computer binnenkomen (mits je router NAT ingestelt staat). Een enkele script wat ze wegschrijven in je map apache en ze kunnen je computer 'verkennen':confused:

Wat mij als slimste oplossing lijkt: sluit je computer naast je draadloze router aan. (Of kan dit niet?)
Via bedraad netwerkt werkt een homeserver veel stabieler. Ik had altijd veel problemen met wifi (wegvallen van signaal, trage overdracht etc.)
Verder moet je er ook voor zorgen dat je router in je NATomgeving jouw ipadres als statisch staat. Standaard staan de routers op dynamische ipadressen, maar dan is je website iedere keer niet bereikbaar. Dus statische ipadressen en doorlinken door rechtstreeks in je router het ipadres van je computer doorlinken. Je hebt inprincipe niets te maken met je wifi router.
Misschien moet je anders ff de handleiding van je router eens bekijken.
Ik leg zelf ook wel eens homeservers aan en ik link altijd rechtstreeks naar de computer door. (Ehm, kortgezegt: als het niet lukt priegel ik net zolang tot het wel lukt, door alle functies even uit te proberen).

!tip! Zorg voor een goeie spamscanner, virusscanner, spyware/malwarescanner en firewall. Je wil niet weten hoeveel servers er overhoop worden gehaald.
Ik weet niet wat de specificaties zijn van je homeserver (je laptop/computer)?
Goede instellingen van je toegangelijkheid (via apache te regelen) zijn wel raadzaam.
Ik weet niet in hoeverre je verstand hebt van homeservers?

[edit]
Sorry voor mijn grammatica, heb het bericht nogal snel geschreven

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan