Eigen XP-CD maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

H6nsvV

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2002
Berichten
979
Hoi Allemaal,

Een paar vragen ;-)

1) Ik heb een PC met daarin een OEM XP-HOME versie gebakken.

Kan ik hiervan ook een eigen zelfstartende XP-CD maken????????

2) Bij gebruik van de Recovery-CD wordt het systeem automatisch op Fat gezet terwijl ik het op NTFS wil hebben .

Kan ik dat al van tevoren regelen of kan dat alleen achteraf met bv. P.M.

Bedankt vast voor de reacties.

Groet Hans
 
Vraag . 1 Ja, kunt gewoon een image maken van je gehele schijf en deze zelfstartend laten zijn. Deze opties is in sommige branderprogramma's reeds aanwezig.

Vraag.2 Ja, dat is te veranderen met Part Magic.
 
Toelichting op vraag 2

Let alleen wel op, dat je recovery partitie en ook je recovery cd niet zal werken als je eenmaal je FAT partitie omgezet hebt naar NTFS

Wat voor pc gaat het trouwens om?

Toevallig een IBM?

Groeten Tommy
 
Hoi Mannen,

Reuze bedankt voor jullie snelle antwoorden!!!!!!!

En Tommy ,het is een Headstart van Dynabyte.

Ik heb er normaal XP-Pro opstaan maar moest even mijn gegevens redden :-(( .

Nogmaals bedankt.

Graetz Hans
 
kan vooraf ook geregeld worden vraagt alleen ff wat werk.

als het goed is blijft na het installeren met dat recover pack een map op de hd achter die heet i386 meestal is dat een verborgen map dus die zul je even zichtbaar moeten maken via windows verkenner/ extra / mapopties / tabblad weergave.

nu heb je ook een windows xp cd nodig ( evt ff lenen bij iemand ) Iso buster en Nero.
Download Isobuster hier

Maak een map aan op de hardeschijf en noem die bv winxp installatie.
Kopieer nu de map i386 naar deze map toe.
Stop de windows Xp cd in de speler en kopieer alle files mappen en files van deze cd ook naar de map die ja aangemaakt hebt BEHALVE de map i386 van de cd.

Open isobuster klik daar op bootable en daar verschijnen 2 files selecteer die allebij en klik met de rechtermuis knop er op en kies voor extract objects geef als locatie map de map aan waar je alle andere files ook heen gezet hebt.

Nu wordt het tijd om nero te starten.
In het venster "nieuwe compilatie" van Nero vindt je aan de linkerzijde een aantal pictogrammen.
Kies hier voor het pictogram "cd-rom (opstarten)".
In het groepsvak "bron van data opstart-image", dat je aantreft op het tabblad "opstarten", activeert je de optie "imagebestand".
Klik op de knop "bladeren". Nu navigeert je naar de map met uw eigen Windows XP-installatie, waar ook het image-bestand uit de vorige stap is ondergebracht.(Microsoft Corporation.img) Selecteer dit bestand als je dit bestand niet direct ziet klik dan even op het pijltje en kies alle bestanden tonen.

Terug naar het tabblad "opstarten". Plaats een vinkje bij de optie "expert-instellingen toelaten". Bij "emulatiesoort" kiest u voor "geen emulatie", terwijl u bij "aantal geladen sectoren" als waarde een 4 opgeeft.
Op het tabblad "ISO" kiest je in het groepsvak "lengte van bestands- of directorynamen" voor "ISO-niveau 2". Bij het groepsvak "format" selecteert je "modus 1".
De instelling "tekenset" stelt je in op "ISO 9660".
De optie "Joliet" mag zijn ingeschakeld.
In het groepsvak "verzacht ISO-restricties" plaatst je een vinkje naast alle drie de opties ("paddiepte van meer dan 8 directory's toelaten", "meer dan 255 tekens in het pad toelaten" en voeg de "1; ISO bestandsversie-extensie niet toe")

Ga naar het tabblad Volumelabel en vul daar als label WXPOEM_NL in.
klik nu op de knop nieuw en sleep alle files uit de map naar het brand scherm het file behalve het file Microsoft Corporation.img.

als tipje geef ik mee doe dit eerst eens op een cdrw branden en test even of de pc er mee opstart.
gaat dit goed dan kun je het geheel nog eens doen en op een normale cd branden en heb je je eigen xp opstart cdrom waarbij je tijdens installatie gewoon voor FAT32 kunt kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan