Eigendomsrecht van C-schijf: van Administratorsaccount naar TrustedInstaller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijdelijke acc

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hoi peepz :)

Ik heb een probleem... Ik wil graag de nieuwe versie van Skype downloaden en installeren, maar dat lukt niet. Tijdens de installatie krijg ik een foutmelding die zegt 'Installer heeft niet voldoende toegangsrechten tot de map C:/ program files\Skype blablabla...

Ik denk (denk!) te weten hoe dit komt. Een tijdje geleden heb ik de toegangsrechten van mijn C-schijf aangepast in de hoop een toenmalig probleem op te lossen (wat niet gelukt is). Ik deed dit toen door met mijn rechtermuisknop op de C-schijf te klikken => eigenschappen en toen heb ik op 'Delen ' of 'Beveiliging' geklikt. Ik weet het niet echt zeker meer omdat ik dit niet opnieuw kan doen... Het Eigenschappen-venster loopt vast telkens ik op één ervan klik... en moet ik windows explorer herstarten.

Ik denk dat het 'beveiliging' was. Daar klikte ik op geavanceerd en zo kwam ik ergens uit op een schermpje waar ik de mogelijkheid had mijn eigendomsrechten te wijzigen. (als ik het me goed herinner). Ik zag toen dat de huidige 'eigenaar' stond op TrustedInstaller. Deze refereer ik dus naar de Installer die Skype niet kon installeren wegens toegangsrechten.

Mijn vraag is: Kan ik de eigendomsrechten terug overplaatsen van mijn administratoraccount naar TrustedInstaller?

Sorry als ik dit verwarrend laat klinken... Mijn pc-kennis reikt niet zo ver.

Laat me zeker weten als ik iets vergat te zeggen :P...
Alvast bedankt iedereen!

HP Pavillion dv7
Windows Vista Home Premium
4GB RAM DDR2
Intel dualcore 2.10 GHZ.

Voer jij de installatie van Skype wel als administrator uit? Want het eigendomschap van de C-schijf staat hier namelijk los van.

Jep

Dat doe ik zeker. Eerst klikte ik gewoon op het setup-icoon dat bij mij downloads verscheen in Google Chrome. Werkte niet.

Daarna ging ik naar mijn Downloads map, zocht ik de skype setup, klikte ik met rechts en voerde ik uit als administrator. Resultaat: hetzelfde als voordien...

Aangezien het al niet normaal is dat Explorer vastloopt zodra je de Eigenschappen menu wilt openen:

- Download eerst het installatie bestand van MBAM van http://www.malwarebytes.org/mbam.php.
- Installeer het programma . (Als er om toestemming gevraagd wordt door Windows of een ander programma om de installatie te starten, dan geef je die toestemming.)
- Kies je taal en druk op OK
- Klik op VOLGENDE
- Accepteer de licentie overeenkomst en ga door door op VOLGENDE te klikken .
- Klik in het scherm hierna weer op VOLGENDE
- Kies de plek waar MBAM geïnstalleerd en klik daarna op VOLGENDE
- Laat de standaardinstellingen in het volgende scherm zo staan, en klik weer op VOLGENDE.
- Klik daarna op installeren
- Als het installeren voltooid is, vraagt de installatie nog over de 1e update en het starten van MBAM. Laat de vinkjes staan en klik op VOLTOOIEN
- MBAM start nu op en zal als eerste een update uitvoeren.
- Als hij daarmee klaar is ga je naar het tabblad SCANNER
- Zorg dat volledige scan geselecteerd staat en klik op de knop SCAN
- Als de scan voltooid is, krijg je de melding of er wel of geen infecties gedetecteerd zijn.
- Klik op OK, Bij het geval van infecties druk je op BEKIJK RESULTATEN.
- Standaard staan alle infecties aan, controleer dat nog even en klik daarna op VERWIJDER GESELECTEERDE
- Klik op OK en herstart je PC

Post daarna het logje hier.

Hallo allemaal, sorry dat ik deze thread zo lang liet bederven. Ik kreeg het even enorm druk maar ben nu weer rustig achter de pc bezig.

@Probleempjes: dat zal ik meteen doen en het logje dan posten.

@ Mik Zjegger: daar zal ik eens wat van proberen. Het idee dat iets anders controle heeft over m'n systeem...brrr...
Onthou echter wel dat ik niets kan installeren, maar dat ik WEL nog m'n CMD en Reg-editor kan openen zonder problemen.

@ dnties: die tutorial heb ik gevolgd, waardoor mijn administrator account dus eigenaar werd. Daarna kreeg ik eigenlijk het probleem pas...
De eigenaar stond op TrustedInstaller voor ik het veranderde naar mijn administrator-account.

MELDING!!: Iets wat jullie waarschijnlijk wel willen weten, is dat ik onlangs van Avast! antivirus een melding kreeg dat hij een ROOTKIT had tegengehouden. Deze had een moeilijke naam, maar hieronder vinden jullie een screenshot. (ik zocht op dat moment foto's van bloemen als voorbeeld, ik ben nl. grafisch ontwerper in spé.)

Dit gebeurde NA dat ik mijn probleem op dit forum had gepost.

ROOTKIT.jpg

Bedankt allemaal!

Laatst bewerkt:
Probleem Opgelost?

Nog eens hallo =)! Ik probeerde net opnieuw de skype-setup, en hij werkte?!!?

Erg raar. Nu heb ik geen idee wat de oorzaak van dat installatieprobleem toen was...
Ik ga nu even een random nieuw programma downloaden (een fotoviewer van Sourceforge ofzo) en proberen te installeren.

UPDATE: Ik heb net CDex geinstalleerd (een audio-ripper, downloadbaar bij Sourceforge). Dit ging zonder enige problemen.
Het installatieprobleem lag dus eerder bij mij dan bij mijn systeem. Sorry peepz =/.

De scan met MBAM is nog steeds bezig. (wat wel een tijdje kan duren, ik heb ongeveer 200 GB aan gegevens en bestanden)
Heeft iemand misschien toch een idee over deze rootkit, of zal ik er een nieuwe topic over posten in de betreffende Helpmij-sectie?

Bedankt voor al jullie suggesties, ideeën en hulp!

Laatst bewerkt:
Persoonlijk denk ik dat het een false positive is. Wellicht zou het helpen als je in de 'kluis' van je anti-virus pakket even nakijkt wat precies de naam (incl. mapnaam) is van het bestand.

Tijs.

Persoonlijk denk ik dat het een false positive is. Wellicht zou het helpen als je in de 'kluis' van je anti-virus pakket even nakijkt wat precies de naam (incl. mapnaam) is van het bestand.

Tijs.

De viruskluis geeft me 2 'gevangenen'. De 'rootkit' staat in de C\Windows\System32\(mapnaam bestaande uit vele speciale tekens, letters en cijfers)
Ik dacht ooit dat deze rare mapnaam betekende dat het malware ofzo was, maar men zei mij toen dat dit gewoon een map van Windows zelf kon zijn.

De andere 'gevangene' is het EndProcess.exe bestand, dat door Avast! werd gesignaleerd als PUP (Possibly Unwanted Program). Hoe weinig ik van code en bestanden ken, lijkt me dit gewoon het bestand dat nodig is om een proces te beëindigen, wat ik al vaker heb gedaan.

De rootkit lijkt me nu ook een false positive. Bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan