• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Eigenschap Hidden van klasse Range kan niet worden ingesteld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

antonl007

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2022
Beste,

Ik gebruik de volgende situatie in Excel:

For nRij = 3 To 514
Rows(nRij & ":" & nRij).EntireRow.Hidden = ((Cells(nRij, "A").Value > aantalerfnew) And (IsEmpty(Cells(nRij, "A").Value) = False))
Next

en alle rijen met een nummertje in de A-kolom worden getest en indien groter dan de opgegeven waarden "hidden" gemaakt. Nu heb ik op het werkblad een password gezet en prompt komt tie met de melding zoals in het onderwerp vermeld wat natuurlijk niet de bedoeling is etc. Alle cellen staan op "niet geblokkeerd" maar wel "verborgen".

Wie weet raad? (zag oude post maar daar werd ik niet wijzer van....)

groet,
Anton

Haal eerst het wachtwoord er af met:
Sheets("Bladnaam").UnProtect "JeWachtwoord"
Dan je eigen code en vervolgens:
Sheets("Bladnaam").Protect "JeWachtwoord"

een nummertje in de A-kolom worden getest en indien groter dan de opgegeven waarden "hidden" gemaakt. N

Daarvoor gebruiken we gewoon Autofilter in Excel.

@edmoor:

maar is het niet "vreemd" het password "hardcoded" in de VBA-code te zetten?

@snb

aha...klinkt logisch... schud jij zo uit de mouw dat als je van ws1 komt, daar opgeeft hoeveel van iets bijv. 6vd 15, hij dan op ws2 alleen 1tm6 laat zien in (waarbij bijv. de getallen 1tm15 in kolom A van ws2 zijn vermeld?

bieden many thx en voor het snelle antwoord!

groet,
Anton

@edmoor:
maar is het niet "vreemd" het password "hardcoded" in de VBA-code te zetten?

Dat is nu eenmaal hoe dat werkt.
Dat is niet raar als je ook je VBA project met een wachtwoord beveiligt.

Daarnaast kan je ook een encrypted password gebruiken, maar daar komt dan weer veel meer bij kijken.
Maar die beveiling van een werkblad met wachtwoord is heel eenvoudig te omzeilen.

Laatst bewerkt:
Is ook logisch; net zoals dat je een autofilter altijd in het werkblad van de tabel instelt.
Dat gaat nog eenvoudiger met een dynamische tabel (en evt. slicers).
Een wachtwoord kliknkt dan wel weer niet logisch.

Laatst bewerkt:
@edmoor,

"Maar die beveiliging van een werkblad met wachtwoord is heel eenvoudig te omzeilen." Voor jou waarschijnlijk wel maar toch niet voor de gemiddelde gebruiker?

@snb

op ws2 zie je van alles en nog wat en ergens moet dan, al naar gelang het opgegeven aantal op ws1, dat aantal regels zichtbaar worden zonder dat de gebruiker wat hoeft te doen? Ook in VBA of is daar een andere mogelijkheid voor?

hmmm...vond dit, werkt als een tierelier...thx voor de suggestie!!

Worksheets("blad2").Range("A1").AutoFilter _
Field:=1, _
Criteria1:=aanterf, _
VisibleDropDown:=False

Anders geschreven:

Code:
Sub M_anders
   Blad1.cells(1).AutoFilter 1,aanterf
End Sub

Neem eens een macro op met de macrorecorder.
Of gebruik een dynamische tabel en kijk bij geavanceerde filteropties.

@snb, dynamische tabel werkt hier niet en bij geavanceerde kwam ik het niet tegen todat...

Blad2.Cells(1).AutoFilter 1, Criteria1:="<4" dit gewoon werkt.... mnay thx...

:thumb:

Code:
Blad2.Cells(1).AutoFilter 1, "<4"

toch nog een kleine opmerking: ik zie dat het filtersymbooltje in de 1ste rij zichtbaar is wat ik eigenlijk niet wil omdat gebruikers dat niet moeten gaan manipuleren etc. Bestaat daar nog een oplossing voor?

Plaats nog drie komma's en een 0 achter de code.

Wel achter de code van @snb in #13 en niet die van #12.

In deze bijlage wel bij mij.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan