Eigenschappen account kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Win XP Pro

Ik wil graag een nieuwe account voor mijzelf aanmaken, maar het zou wel erg prettig zijn als er een manier was, om alle instellingen van mijn huidige account te kunnen kopiëren ipv alles weer handmatig te wijzigen.

Is er een manier om dat te doen?

Bedankt!
 
Hoi,

Start eerst op in veilige modus voor de zekerheid.
Ik weet niet zeker of je hiermee ook alle instellingen kopieert maar ik dacht van wel.


Een account kopiëren kun je doen door met de rechtermuisknop op Deze Computer te klikken, dan voor eigenschappen te kiezen > geavanceerd > Gebruikersprofielen: instellingen > hier het account kiezen dat je graag wilt kopiëren. Let op: Log eerst in op een ander account of maak een tijdelijk nieuw account aan als je toevallig op hetzelfde account zit dat je wilt kopiëren, dit gaat anders niet

Onder "profiel kopiëren naar kies je: C:\Documents and Settings\NieuweGebruikersnaam waar C: de schijf met Windows XP erop geinstalleerd is en NieuweGebruikersnaam de gebruikersnaam die je graag wilt gebruiken. Het makkelijkste is om alvast die map met de naam van je gebruikersnaam onder Documents and Settings aan te maken. Vervolgens kies je bij "Toegestaan te gebruiken > wijzigen" voor geavanceerd, klik je op zoeken en kies je het account waarmee je wilt inloggen onder die naam. Druk een paar keer op ok en bevestig de bevestiging. Log nu in op je nieuwe account :)

Als iets niet duidelijk is even vragen want kan best zijn dat ik iets vergeten ben. Ik heb namelijk op het moment geen zin om het te gaan testen.
 
Bedankt voor de uitgebreide reaktie!

Ik ga het komend weekend proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan