eigenschappen athlon 2400+

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erikwtimmermans

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2004
Beste forumleden,

Gisteren heb ik 2e hands een laptop gekocht een aspire 1350 met een amd 2400+ processor. Nu dacht ik altijd dat die ongeveer op 1800 mhz liepen nu kijk ik bij eigenschappen zie ik het volgende staan:

350 mhz (zie bijlage)
het gekke is zonder service pack zag ie rond de 700 mhz
Weet iemand hoe dit zit???
Alvast dank
Erik

Bijlagen

• desktop.JPG
    desktop.JPG
    34,2 KB · Weergaven: 21
Kijk daar nog eens als je de laptop veel laat doen, kan best een stroom besparende instelling zijn dat de CPU terug geklokt wordt.

dank je wel voor je antwoord, maar kan je dat niet uitzetten??

Laatst bewerkt:
Mogelijk in het Bios, geen idee hoe de mogelijkheden van het Bios zijn van Acer.

Oke ik zal dadelijk is kijken alleen wat dus het gekke is dat toen ik nog geen service pack had geinstalleerd hij op 700 mhz stond

Kijk in het bios eens welke waarde er geactiveerd staat achter FSB.
Vermeld svp ook uit welke waarden je daar nog meer kunt kiezen.

Dit kan ik niet in de bios vinden het is een erg simpele bios waar weinig instellingen veranderd kunnen worden de fsb kan ik nergens vinden normaal staat dat ergens bij advanced maar het moeilijkste wat ik hier kan veranderen is het wachtwoord;)

Hm, dan moet ik helaas even afhaken want volgens mij had daar mogelijk de oplossing in kunnen zitten.

Da's interessant om te lezen. Ik heb al heel wat biossen op mijn monitor (of die van anderen) gezien, maar dat betroffen idd. altijd desktop bi-ossen. Nog geen van mijn familieleden / vrienden / kennissen / collega's heeft ooit een zodanig probleem met zijn laptopje gehad dat ik daarvoor het bios in moest.
De reden zal dan vermoedelijk liggen in het vanwege de fabrikant niet kunnen / mogen (toestaan van) overklokken ivm warmte ontwikkeling?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan