eigenschappen worddocument en zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertus0

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Berichten
3
hallo, wie weet hoe je een worddocument(word 2007)kunt opzoeken op je computer door een ingevulde eigenschap op te geven. Ik heb het idee dat dit vanuit word zelf zou moeten kunnen direct bij openen nieuw document; graag tip
grtn robertus
 
Geef eens een concreet voorbeeld aan de hand van een 'ingevulde eigenschap'
 
Geef eens een concreet voorbeeld aan de hand van een 'ingevulde eigenschap'

bv je vult bv een of meerder eigenschappen van het word document in; dit zijn titel,onderwerp,auteur,categorie, trefwoord en je kunt geloof ik nog uitbreiden

ik vul bv bij een zeker worddocument bij trefwoord politiek in.
Vervolgens moeten de documenten doorzocht worden op politiek zodat ze eruit rollen.

grt robert
voorbeeld word eigenschappen.JPG
 
Hoi,

Eigenlijk begin ik Word 2007 een rotpakket te vinden.
Het zit er gewoon niet meer in. Ik weet inderdaad dat het in Word2003 nog wél kon: bestanden zoeken in Word aan de hand van documenteigenschappen.

Ben nog aan het kijken of het met de algemene zoekoptie van Windhoos wél zou kunnen.
Als dat inderdaad zo is, kan je je afvragen of ook in dit opzicht weer opnieuw zelfprotectie plaatsvind bij dat rotbedrijf.
Want voor het zoeken naar Worddocumenten middels de documenteigenschappen ben je dus afhankelijk van het besturingssysteem (met name Vista) van Miscrosoft ......
 
Hoi,

Eigenlijk begin ik Word 2007 een rotpakket te vinden.
Het zit er gewoon niet meer in. Ik weet inderdaad dat het in Word2003 nog wél kon: bestanden zoeken in Word aan de hand van documenteigenschappen.

Ben nog aan het kijken of het met de algemene zoekoptie van Windhoos wél zou kunnen.
Als dat inderdaad zo is, kan je je afvragen of ook in dit opzicht weer opnieuw zelfprotectie plaatsvind bij dat rotbedrijf.
Want voor het zoeken naar Worddocumenten middels de documenteigenschappen ben je dus afhankelijk van het besturingssysteem (met name Vista) van Miscrosoft ......

reactie:ik hoor het graag van je; kan ik mijn documenten dan beter organiseren; met alg zoekoptie of de desktop search van ms of copernic zijn ze oo wel te vinden; maar het mooiste lijkt me met de document eigenschappen en dan vanuit word zelf bij openen bestanden. tenminste dat heb ik gelezen. Ook bij de uitleg van MS van word 2007 staat steeds dat het makkelijk documenten zoeken is als je gebruik maakt van eigenschappen, ook zeggen ze uitvoerig hoe je van alles en nog wat kunt met die eigenschappen, behalve hoe je kunt zoeken op eigenschappen
grtn robert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan