Eigenwijze map Sent (Outlook 2013)

Status
Niet open voor verdere reacties.
En na verwijderen van Office? Opnieuw installeren gaat echt niet meer.

Laatst bewerkt:
Wat ik ook doe, ik moet me altijd aanmelden, zelfs als ik een vraag wil stellen aan een medewerker.
Daar zit precies het probleem. Office 2013 heb ik uit een Home Use Program van mijn vorige werkgever. Dat account was dus gebaseerd op een opgeheven zakelijk e-mailadres. Elke gevraagde bevestiging komt dan nooit meer aan.

In bericht met #18 zeg je dat het een legaal product is. Als je een productsleutel hebt moet je bellen met Microsoft.

Voorlopig radiostilte want dit kost me teveel tijd. En het is een zooitje geworden.
1. Opnieuw installeren zou volgens Microsoft alleen via de werkgever/beheerder kunnen. Aangezien ik daar niet meer werk zal dat niet meer lukken. (Microsoft adviseert zelfs om nieuwe producten aan te schaffen)
2. Herstel was mogelijk vanaf de oorspronkelijke CD, zonder inlog op oud account.
3. Herstel levert geen verandering op.
4. Medegebruiker van desktop doet aan POP3 met 2 mailadressen dus dat moet met alle voorzichtigheid worden aangepakt
5. Windows Mail maakt er helemaal een potje van. Daar heb ik Verzonden berichten (2x) en Verzonden items (1x) en dan komt het nog in de verkeerde map.

Kortom: alles van scratch. Ook opnieuw aanmaken van alle e-mailaccounts. Lijkt me een mooie klus voor 2020.

Dank voor het meedenken allen.:(

Laatst bewerkt:
Ja hier wordt je dus moe van. Jammer dat alle moeite van jou kant niet heeft geholpen en het een uitzichtloze situatie is geworden met deze office. Graag gedaan. Succes verder.

Toch nog een oprisping...
Het is gelukt om op een schone laptop Office 2013 van scratch te installeren. Dat is het goede nieuws.
Het slechte nieuws is dat dat niets uitmaakt.

Wanneer ik een nieuw test-mailaccount aanmaak en ook niets doe verder (dus ook niet naar de Webmail-module) dan krijg ik een heel interessant rijtje Outlook-mappen in mijn IMAP-account :
Postvak IN
Concepten (alleen deze computer)
Sent
Verwijderde items (alleen deze computer)
Ongewenste e-mail (alleen deze computer)
Postvak UIT
Problemen met synchronisatie (alleen deze computer)
Zoekmappen

Alles werkt prima, ontvangen en verzenden mail, alleen komt dat laatste in de map Sent. Superirritant. Ga er geen minuut meer aan spenderen en stap over naar Thunderbird.

Ik geef ook nooit op he. :DKun je die map sent niet hernoemen of toch.

[FONT=&quot]- klik op Bestand > Accountinstellingen > Accountinstellingen[/FONT]
[FONT=&quot]- dubbelklik op het IMAP account, ga naar de knop "[/FONT][FONT=&quot]Meer instellingen[/FONT][FONT=&quot]"[/FONT]
[FONT=&quot]- ga naar de tab "Mappen" om de map te veranderen waarin de verzonden items worden opgeslagen.[/FONT]

Nee. Zie bericht #5. Vanaf 2013 ontbreekt die tab Mappen trouwens ook volledig. Ik vermoed een taal-bug in de laatste update van Office.

Probeer deze nog.

Klik in je MS Outlook-venster op het menu Bestand. Klik nu op het pijltje omlaag dat naast de accountinstelling beschikbaar is.
Kies de optie Accountinstellingen bij de beschikbare opties. Ga naar het tabblad E-mail, kies de optie Outlook-profiel en klik vervolgens op de knop Repareren.
Volg nu de wizard zorgvuldig volgens de instructies.
Opmerking: als op een of andere manier de bovengenoemde instructies niet zullen helpen om het MS Outlook-profiel te herstellen, moet je het ingebouwde reparatiehulpprogramma van Outlook gebruiken met de naam ScanPST.exe.

En anders is het over en uit. Uitgeput met ideeën. Misschien dat iemand ander het wel weet.

Repareren allang geprobeerd natuurlijk. Ook Outlook gestart met parameter /resetfoldernames.
Scanpst.exe helpt alleen bij .pst-bestanden. Met IMAP heb je die niet. POP3 werkt trouwens wel prima.
Intussen is er kans dat een van de laatste updates waar Office bij betrokken was ertoe heeft geleid dat de taal-interface (of zo) deels niet goed werkt. Sent en Trash worden dus als het ware niet “vertaald” en issue ligt o.a. in de week bij Microsoft tech forum.
Wie weet komt daar wat uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan