eigenwijze schuifbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

leintje

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2000
Hoi allemaal,

toen iedereen vandaag op de camping of op het strand zat ben ik binnen gebleven, lekker met de gordijntjes dicht (wel koel....). Om de verveling tegen te gaan ben ik maar weer aan een nieuwe lay out voor m'n site begonnen. Gaat me steeds sneller af ;-)

Een vraagje: op de biografie pagina gaat de onderste schuifbalk maar niet weg, ben d'r nu al een tijdje mee aan het stoeien en nu wil ik 'm gewoon weg hebben ... lol!

www.marjoleinegoedhart.nl, biografie.

Enig idee??? Site is (natuurlijk) gemaakt met te trial versie van FrontPage... versie eh... xp?!?!

Liefs,
Lein

Ik zie geen scrollbalk in een 800x600 venster, noch in IE, noch in Mozilla. Alleen als het kleiner wordt wel, maar dat is begrijpelijk.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kun je dat het beste zo doen:

Verander de breedte van je frame totdat de horizontale scrollbar verdwijnt. Want die scrollbar verschijnt alleen doordat de breedte te groot is. Maar ik weet niet of dat net staat met de andere frames e.d.

Ik zal nog ff verder denken :)

(Trouwens, met 1280x1024 zie ik hem niet.)

Geplaatst door caveman

goh, wat gek....

Ja he
respect02.gif

[offtopic]smartguy> surf jij dan fullscreen met zo'n resolutie? Ik heb een 1152x864 resolutie, maar surf nooit fullscreen.[/offtopic]

Hoi Smartguy en Caveman,

Ik probeerde er al een screenshot van bij te voegen, maar m'n (trial) versie van snagit is ook al weer afgelopen... pfff...

Maargoed, verbreden van het rechterframe is geen optie, dan schuift alles op en klopt het linkerframe weer niet meer enzo....

Het vreemde is dat ik het bij andere pagina's wel voor elkaar heb weten te krijgen, maar deze... grrrrr....

Liefs,
Lein

off topic?!

[offtopic] Caveman, hartstikke goed die link. Welke raad je me aan? Is er ook een die lijkt op SnagIt? Deze muts begrijpt het allemaal niet zo goed.... ;-) [/offtopic]

Bulent's Screen Recorder lijkt veelzijdig net als Snagit, eenvoudiger is SWBCapture. Door de vaak kleine verschillen in de software kan ik niet zeggen wat je zal bevallen, ook ken Snagit niet zo. Het ziet er multifunctioneel uit, maar hoe het werkt? Ik ben zo'n freeware gek, die alles opzoekt wat gratis is :D.

Bulent ga ik proberen!!

Ok.. nu weer terug naar het ettertje van een schuifbalk......

Ik zie toch echt geen schuifbalk in twee verschillende browers, niet bij 800x600 en niet bij 1024x768 (zoals optimaal moet zijn volgens je site).

bijlage:

Prima progje dat Bulent... ;-)

Bijlagen

• schuifbalk.gif
    schuifbalk.gif
    63 KB · Weergaven: 37
Je hebt IE 5.5? Misschien alleen met die versie een probleem? Ik heb 5.01 nog.

tekst-muts.gif
:D :D :D

How to get rid of your frames scrollbar
On your index.html page, you need to add the "scrolling=no" tag to the "frame src" tag that has the frame you don't want to scroll, for example:

<frame src="left.html" name="leftside" scrolling=no>
<frame src="right.html" name="rightside">

Bron.

Ik zie trouwens wel een scrollbar.:8-0:

Groetjes,
Bennie

bloos....

Euh.. kweet niet welke ie ik heb... erg he.. !?!?!

Maar, ik begrijp dus dat 'de rest' geen balk ziet?!?!?

Liefs,
Lein

links / rechts

Hoi Bennie...

(leuk dat gifje.. ik jat 'm ff van je... als dat mag natuurlijk .... hihi)

Gaat hetgeen jij schreef niet over de scrollbars aan de linker en rechter kant?!

Lief,
Lein

help.. aha..

Zo leer je nog eens wat.. heb m'n pc nu bijna 3 jaar... nog nooit aan gedacht die help button eens aan te klikken....

er staat: versie: 6.0.2.2600.0000 en dan nog meer.. eh.. ik ga er van uit dat het dus 6.0 is?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan