• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Eindbestemming orders

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldvm1964

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2008
Zie bijlage

Wat er precies moet gebeuren is het volgende:
Deze lijst moet terug gebracht naar alleen filiaalnummer (zonder naam) en het aantal emballage (kolom EA) en dan graag via een macro of iets anders waardoor je alleen dit bestand hoeft in te lezen (de bijlage) en daarna een altijd werkblad komt met alleen het filiaalnummer en het aantal emballage.
Waar ik ook tegenaan loop is dat het filiaalnummer niet uit evenveel cijfers bestaat.
Kan iemand mij helpen hiermee?

Gr,
Ronald

Bijlagen

Code:
Sub Verpakkingen()
   Set dict = CreateObject("scripting.dictionary")
   dict.Add "kop", Array("Eindbestemming", "Emballage")

a = Sheets("sheet1").UsedRange                                    'je gegevens
   For i = 1 To UBound(a)                                            '1 per 1 aflopen
      If Len(a(i, 1)) > 0 Then                                       'er staat iets in de 1e kolom
         s = Split(a(i, 1))(0)                                       'splitsen op de spatie en 1e deel overhouden
         If IsNumeric(s) Then                                        'dat is numeriek
            If Not dict.exists(s) Then                               'dat nummer nog niet gehad
               dict.Add s, Array("'" & s, a(i, 28))                  'nummer en aantal wegschrijven naar dictionary
            Else
               a0 = dict(a(i, 22)): a0(2) = a0(2) + a(i, 28)         'vorige gegevens ophalen en emballages sommeren
               dict(a(i, 22)) = a0                                   'terugschrijven naar dictionary
            End If
         End If
      End If

Next
   Sheets.Add.Range("A1").Resize(dict.Count, 2).Value = Application.Index(dict.items, 0, 0)   'verzamelde gegevens wegschrijven naar nieuw werkblad
End Sub
Bij het spieken bij Alecxel zie ik dat "Spar Kortgene" vergeten werd omdat het 1e deel niet numeriek is ! Foutje, dus die if isnumeric(s) mag weg.

Laatst bewerkt:
Just for fun. Een combinatie van VBA, PQ en PowerPivot.

@TS, kan jij het proces even beschrijven van hoe je aan deze gegevens komt en waarom je een soort van printlijsten in Excel gebruikt om er wat mee te doen. Als het toch al in een systeem staat dan lijkt mij deze hele exercitie overbodig.
Rapportje routelijst en rapportje laadlijst?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan