• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Einddag berekenen met bijtelling van dag en/of maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Je leest er best even de help op na voor die functies.
Weekdag, dan telt die bovenop je startdatum zoveel werkdagen bij als gevraagd, zonder zaterdagen en zondagen (en ev. feestdagen), je kan daar ook nog mee stoeien.
Die andere formule doet perfect wat je er van verlangt, dus moet je eerder jezelf in vraag stellen wat je wil, en zoveel maanden erbij en daarna zoveel dagen erbij.
Vermoedelijk zou je liever de functie =zelfde.dag(startdatum;aantal maanden) willen toepassen.

Het is niet maand en daarna dag erbij. Dat kun je ook zien aan de formule. Het is of dagen of maanden erbij. Bij maanden klopt het dan maar bij dagen niet. 4 maand = 1/3 jaar en 122 dagen en dan kan de uitkomst nooit 18/08/2020 zijn. Vermoedelijk wil ik eerder een mooie vrouw.

Weekdag, dan telt die bovenop je startdatum zoveel werkdagen bij als gevraagd, zonder zaterdagen en zondagen (en ev. feestdagen), je kan daar ook nog mee stoeien.

Jij bedoelt WERKDAG en zo is de uitleg ook vaak op internet!

Laatst bewerkt:
Als je gewoon datum plus dagen doet kom je op dezelfde datum uit wanneer je datum plus maanden doet. Of wil je de weekenden niet meetellen?

Probeer je dan deze formule eens in K3:

Code:
=F3+NETTO.WERKDAGEN(F3;F3+H3)

Weekenden, feestdagen etc. is niet aan de orde. Gewoon aantal dagen. Ik heb nu weken, maanden, dagen en werkdagen gevonden. Dag is =SOM(jaartal+dagen) Ga deze topic bewaren en later nakijken. Ga een boterham eten, ben het nu een beetje zat. Bedankt voor de hulp.

edit
Alles uitgewerkt en heb alles nu in één document. Zo zou het ook op internet of Helpmij moeten staan, maar helaas goede templates/voorbeelden zijn niet te vinden. Veel geklets en moeilijke uitleg, geschikt voor de universiteiten.

Laatst bewerkt:
Code:
=zelfde.dag(f3;g3)

Typisch Senso reactie weer. Ondankbaarheid en grof tegen goedwillende helpers. Bah.
Leg het voortaan eens goed uit, krijg je ook een goed antwoord.
En als je dan zo'n goede template hebt zet hem dan hier eens neer.
Hier laat ik het bij, ik zondig tegen mijn eigen regel nooit op Senso vragen te reageren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan