Einde contract berekenen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Fii
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, dat kan met een aparte functie. Ik heb hier een voorbeeldcode gezet. Niet op de komische interruptie van edmoor letten :)

Dat kan pas vanavond, omdat ik op het werk geen 2007/2010 heb. Vandaar de code.
En een bericht waarop je antwoord quooten is absoluut niet nodig; hij staat er uiterst leesbaar namelijk exact boven :)

Nu ik de db gezien heb, snap ik niet wat je wilt... Je hebt een tabel (ik neem aan dat het om [Dieter] gaat) met daarin een startdatum, en een tekstveld met daarin de tekst 24 maanden Op basis daarvan kun je a) geen einddatum berekenen) en b) hoef je de berekening, als je hem al kunt maken, niet eens op te slaan in je tabel. Dat doen we namelijk nooit (of zelden): niet-veranderlijke gegevens die je kunt berekenen, sla je namelijk niet op in een tabel. Maar je kunt überhaupt pas rekenen, als je twee velden hebt met getallen. Een getalveld (het datumveld) en een tekstveld kun je maar moeilijk optellen.

En als ik nu de maanden weglaat ? Zou ik er dan mee kunnen rekenen ?

Als je van het veld Contractduur een getalveld maakt, kun je er mee rekenen. Desnoods zet je in de Notatie van het veld het woord Maanden erbij, dan lijkt het op je huidige situatie. Nogmaals: berekeningen maak je in queries, niet in de tabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan