einde contract telfort

Status
Niet open voor verdere reacties.

fluppie

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Hallo;
9Ik heb eeb vraag over telfort, ik had een contract van 24 maanden ingaande 12-0-2007 en naar mijn mening is het einde dan ook 12 09-2009. maar volgens telfort loopt mijn contract pas op 14-12-2009 af??? ik heb het ruimschoots van te voren opgezegt(half jaar) ik heb een brief gestuurt en div. email dat ik daarmee niet akkoord ga maar krijg geen reactie van hun. nu is ook nog mijn telefoon gestolen en heb ik een mail om sim te blokkeren gestuurt maar nog geen reactie. wat rest mij ?????:( :confused:

met groeten dave

Hoi,

1. Schriftelijk een aangetekende brief sturen waarin je m.i.v. 12-09-2009 het contract hebt beëindigd en een kopie van de oorspronkelijke brief daar bij voegen.
2. In dezelfde brief bevestigen dat je sim gestolen is per 'die en die' datum en dat je die direct hebt laten blokkeren.
3. In de brief tevens vermelden dat je evt. automatische afschrijvingen naar hun bank laat blokkeren en dat alle kosten vanaf heden die nog in rekening worden gebracht teruggevorderd zullen worden, waarbij de te maken vorderingskosten ook voor rekening van Telfort zullen zijn.

re aangetekende brief

Hoi
Bedankt voor je reactie maar 01-10-2009 zou het contract 24 maanden om zijn daarbij heb ik een brief gestuurd met opzegging in maart verzonden antwoord gekregen met de melding dat er een opzeg termijn van 3 maanden was ??? (was toch 3 maanden van te voren) dus heeft telfort er 3 maanden bij gedaan (denk ik) en het contract per 14-12-2009 laten beeindigen(zijn wel ff 3 x 47 euro) extra voor hun.
enig idee ! pfffff wordt zo moe ervan NOOIT MEER TELFORT :evil:

grtz dave

begin contract 12-09-2009 24 maanden is 12-09-2009 ff voorstellen dat het per maand gaat okee 01-10-2009 dan einde contract!!!!!

Laatst bewerkt:
Beste Fluppie,

Allereerst onze excuses voor het door u ervaren ongemak.

Ik wil u een vraag stellen. Heeft u bij het aangaan van uw contract nummerbehoud aangevraagd, en daarmee tezamen gebruik gemaakt van de 'flexibele startdatum' regeling?

Dit houdt in dat het ingaan van het Telfort contract wordt uitgesteld, tot uw oude contract bij de andere provider is afgelopen en het nummer is overgezet. Deze termijn is meestal 3 maanden. Dit bespaart u dubbele kosten.

Ik zou graag uw gegevens inzien, echter biedt dit forum ons nog geen mogelijkheid uw gegevens (vertrouwelijk) te ontvangen.

Remco
Telfort webcare

Laatst bewerkt:
re telfort

Nou ik heb geen nummerbehoud aangegaan de eerse betaling was dan ook contant in de winkel van telfort ! ten tweede uw vraag fexibel staat niet in het contract boven aan en op de bon en in het contract staat duidelijk begindatum!!! volgens mijn bankgegevens was de eerst volgende betaling was dan ook 12-10-2007 enz.
Maar waarom krijg ik dan geen antwoorden meer van telfort als ik mail of brieven schrijf ???? moet ik dan 30 cent p/m en de kosten van de elefoon gaan betalen als ze niet verder helpen !! want dan wordt de lijn gewoon of gesprek verbroken, 1 x maar niet meer gebeurdt me dat .
mocht u dan nu nog meer willen weten kunt u me berijken op het email adres evt van dit forum mailhier@hotmail.com
M.vr.gr
Dave

Kortom: Telfort hanteert 'eigen regels' en is daarmee in overtreding!

Nogmaals dus mijn advies:

1. Schriftelijk een aangetekende brief sturen waarin je m.i.v. 12-09-2009 het contract hebt beëindigd en een kopie van de oorspronkelijke brief daar bij voegen.
2. In dezelfde brief bevestigen dat je sim gestolen is per 'die en die' datum en dat je die direct hebt laten blokkeren.
3. In de brief tevens vermelden dat je evt. automatische afschrijvingen naar hun bank laat blokkeren en dat alle kosten vanaf heden die nog in rekening worden gebracht teruggevorderd zullen worden, waarbij de te maken vorderingskosten ook voor rekening van Telfort zullen zijn.

re telfort

Bedankt,

Ik wacht ff op de reactie van onze vriend van telfort webcare tot morgen anders weet ik nog wel een leukere weg(de media is hier ook wel voor de vinden) mar wil ff tot morgen wachten om te kijken hoe ze dit gaan oplossen

maar rechts winkel om mijn geld(buiten he bellen en de rest van de rompslomp vorder ik ind. terug)
Bedankt TeuGem
aangetekende brief komt ook z.s.m.
ben ff benieuwd wa Remco webcare er over te vertelen heeft

Beste fluppie,

Ik wil dit graag voor u uitzoeken.

Daarom heb ik u op het Tros Radar forum verzocht ons uw gegevens te sturen.

Na ontvangst help ik u graag verder.

Remco
Telfort webcare

Beste fluppie,
Ik wil dit graag voor u uitzoeken.
Daarom heb ik u op het Tros Radar forum verzocht ons uw gegevens te sturen.
Na ontvangst help ik u graag verder.
Remco
Telfort webcare

Nou nou, je gaat 'gewoon' verder hè :confused:
Ik hoop - en denk - niet dat Tros jou die gegevens geeft.
Hoop dat je beseft dat je met deze reactie alle 'regels' betreffende privacy overschrijdt?
Weet telfort wel waar jij mee bezig bent?

Ik begrijp uw reactie en zou dit graag nog toe willen lichten.

Fluppie heeft dezelfde vraag op het forum van TROS Radar geplaatst en daar hebben wij direct aan Fluppie gevraagd om een klantnummer.

TROS Radar hoeft zelf deze gegevens dus niet te verstrekken.

Communiceren over privé gegevens is hier niet toegestaan en daar is alle begrip voor. We willen hier ook geen gebruikers wegtrekken naar een ander forum, op die manier voegen wij natuurlijk weinig toe aan de Helpmij.nl community.

Daarom zijn wij momenteel achter de schermen bezig om dit op een passende wijze voor het Helpmij forum te regelen. Zodat wij ook hier op een goede manier onze klanten van dienst kunnen zijn en de ervaring voor alle partijen uiteindelijk positief is.

Brieven schrijven en incasso’s storneren is overigens niet nodig als u reeds in contact bent met het webcare team. We zijn zeer loyaal en welwillend en als er fouten ontdekt worden zullen wij deze op een passende wijze oplossen.

En ja; de organisatie is op de hoogte van onze activiteiten. Webcare is namelijk sinds april dit jaar een officieel initiatief van Telfort en momenteel zijn we op z’n 20 fora actief.

Remco
Telfort webcare

re telfort

Geachte Remco;

Al heb ik niet zoveel vertrouwen er meer in dat alles goed komt zoals TeuGem het zegt maar toch wil ik er meer van weten en of u hier wat recht kunt zetten, want aanbevelen zal ik in ieder geval telfort niet meer!!!!

Ik kijk tot 15 oktober zoniet zet ik alles stop !!! alles ook de incasso enz.

Ik zie het wel als u hier nog wat van recht kunt zetten maar als ze mijn brieven al niet beantwoorden dat ik er niet mee akkoord ga of telefoontje niet beantwoorden hebben jullie zeker genoeg klanten die er wel in trappen en de 3 maanden doorbetalen die niets weten van de forums als HELPMIJ (supersite en aan te bevelen) of rader.
Ik hoop dan ook dat u wat kunt doen
grtz dave:confused:

Tja Fluppie ....

Een gepast wantrouwen op de zogenaamd betrokken berichten van ene Remco is op zijn plaats.

Want wie is die Remco nu eigenlijk:
1. Iemand die zich op Helpmij registreert onder de vage naam "Telfort Webcare"
2. Die gebruik maakt van majesteitsmeervoud: het woord We valt herhaaldelijk, maar wie zijn die 'We'
3. Iemand die beweert dat 'we' al op 20 andere forums actief zijn, maar zeer onlangs (oktober 2009) als juniormember aangemeld staat ......

Ik hoop natuurlijk dat alles voor jou alsnog goed afloopt.
Maar neem maar contact met me op als het niet lukt en juridische bijstand wat meer duidelijkheid schept over de (on-)juistheid in de praktijken van Telfort.
Realiseer je dat Telfort - naast een aantal andere providers - voor wat betreft vergelijkbare situaties als die van jou niet al te best bekend staat.

re contact

zeer zeker TeuGem, Zal ik je zeer zeker aan houden en evt financ. zal er ook dan voor u jou ook dan wat in zitten al zal het je u jullie hier niet om gaan maar terecht , ik wil deze Remco cq webcare telfort tot 15-10-2009 de kans geven ( wat ik toch al niet zie zitten ) om wat te doen om dit op telossen, In iedergeveval bedank ik jou julie voor de hulp op dit forum, en bekend making via media bladen zal er zeker komen heb ook mijn contacten!! nog 4 dagen geduld TeuGem we komen er aan !!!! Dit moet voor niemand kunnen of mag niemand gebeuren !!! we moeten (ik in iedergeval) iets aan doen.

Helpmij is the best!!!!!!!!!!!!

Re Remco

PS 1 ding moet ik wel ff vermelden dat hij toch van telfort moet zijn want als ik het nummer bel is het afgesloten dus dit is wel geregeld, dus remco moet er wel van zijn nu de rest :(:confused:

Ik wens iedreen dan een fijne week tegenmoet !!!!!!

re Webcare Remco

Ik weet trouwens niet daar ik op geen enkel schrijven reactie heb gekregen of de adres wijziging is binnen gekomen, adres hetzelfde alleen huisnr. was 29 nu 22. postcode hetzelfde alleen de laatste letter was G is nu V.

mocht dit dus ook niet aangekomen zijn :rolleyes: heb je nu wel nieuwe gegevens
ik hoor graag of het nu in orde is

Gtz

Laatst bewerkt:
Beste Fluppie,

Ik heb uw vraag op 09-10-2009 om 09:21 per e-mail beantwoord. Dit heb ik gedaan op het door u verstrekte e-mail adres op het Tros Radar (en hier) forum: mailhier@hotmail.com

Ik hoor het graag mocht u deze niet ontvangen hebben. Uw nummer heb ik inderdaad diezelfde ochtend geblokkeerd.

Remco
Telfort Webcare

Laatst bewerkt:
re: ?? opgelost humm oke

beste leden helpers en de rest.
Bedankt voor alles , volgens de provider is het contract ingegeaan op 12-12-2007 ??? hellaas kan ik dit niet nagaan dus kunnen we niets anders doen dan het zijn beloop laten gaan, Ik heb in het contract geen andere ingangs datum staan dat 12-09-2007 maar volgens de provider heb ik de eerste bealing gedaan op 12-12-2007 van het contract, op de kassabon staat d.d. 12-09-2007 57 euro en cent. wat ff het belangrijkste is dat het nummer geblokkerd is, Jammer dat er geen excusses zijn voor de achterwegen gelaten reacties op mijn brieven en emails..
Remco heeft tot zoverre zijn best dus gedaan en een email gestuurt met deze uitleg maar zonder sorry voor de niet gereageerde reacties van de provider dat ik wel heel erg vindt postzegel hier postzegel daar email zo enz. een excuusje was wel op zijn plaats geweest.
Maarja this niet anders, maar 1 ding weet ik zeker noooooiiit meer telfort!!!

Thkx aan HELPMIJ en hou het zo
ps alleen jammer dat de leden die zich opgeven niet aan kunnen vinken waar of welke cat. ze willen op de hoogte gehouden via emailtje zodat o.a. ik ook andere waar ik iets van af weet kan en graag zou willen helpen(o.a.computer problemen,)

grtz en nogmaals BEDANK IK HELPMIJ en de reageerders die mij hielpen

Beste Fluppie,

Na het lezen van uw reactie, wil ik het e.e.a. nog verduidelijken.

Op de kassabon staat inderdaad 12-09-2007, dit is de datum dat u het abonnement en het toestel (57 euro) hebt aangeschaft. Dit is echter niet de datum dat uw abonnement is ingegaan.

U heeft er bij het aansluiten in de winkel voor gekozen om een flexibele startdatum in te stellen. Dit houdt effectief in dat u het abonnement en de bijkomende kosten tót 3 maanden na aansluiting kunt vertragen. Tijdens deze 3 maanden kunt u het toestel al wel gebruiken, alleen de simkaart en dus het abonnement niet. Een flexibele startdatum instellen is bij Telfort geen verplichting, u kunt er ook voor kiezen om het abonnement en dus de kosten meteen in te laten gaan.

U heeft zich hier ook netjes aan gehouden. Uw eerste belminuten zijn 12-12-2007 ingegaan, en voor die minuten bent u ook voor het eerst gefactureerd. Op dit moment is ook uw contractstermijn ingegaan.

Op uw contract staat inderdaad de aansluitdatum. Op een Telfort contract staat echter ook de flexibele startdatum vermeld, deze moet u dus ook kunnen terugvinden. Let op! Sommige wederverkopers hanteren een aangepaste versie van het contract. Telfort winkels doen dit niet.

Zoals in eerdere communicatie vermeld, vinden wij het vervelend dat u zo lang heeft moeten wachten op een antwoord en bieden wij daarvoor onze excuses aan.

Remco
Telfort Webcare

Laatst bewerkt:
Bedankt

In iedergeval bedankt.
Dan is het dus de fout geweest van de winkel waar we dit contract hebben afgesloten, eigelijkn moet ik hun daarvoor dan aansprakelijk stellen.
maarja het kwaat is al geschied en niet te veranderen.

maar dan wordt je toch weer naar de voorwaarden van telfort gestuurdt en dat zij niet verantwoordelijk zijn maar toch bedankt maar bellen kan ik in tussen niet meer.
ps is het mogelijk dan om het nummer al vrij te geven om een nieuw abbo af tesluiten bij sorry een andere provider????
m.v.gr.

Beste Fluppie,

Uw nummer wordt automatisch vrijgegeven aan het einde van uw contractstermijn.

Ik raad u aan via Mijn Telfort een nieuwe simkaart aan te vragen. Een nieuwe simkaart stelt u in staat weer van uw huidige abonnement en 06-nummer gebruik te maken. De aanvraag voor een nieuwe simkaart verandert niets aan uw contractstermijn.

Het is immers zonde om te betalen voor een dienst waar u geen gebruik van maakt.

Remco
Telfort webcare

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan