Eindelijk een aantal pagina's, nu op internet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

0108daniel

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2012
Zo, ik heb via Web Creator Pro 6 een aantal pagina's gemaakt voor mijn webshop.
Graag zou ik deze op 'me site' willen zetten alleen weet ik niet precies hoe dat moet.
Ik heb al zitten Googlen maar kom allerlei manieren tegen die niet voor mij van toepassing zijn.
Ik las dat het moet in de FTP van me provider?
Neem aan dat ik daarvoor eerst een eigen domein naam moet hebben.
Moeten de pagina's nog een speciale extentie hebben?
Die van mij zijn namelijk: LMSOFT Web Creator Pro File (.lwc)
Ben een totale leek!

Met .lwc bestanden kan een browser niets, je zult er .html (of .php) bestanden van moeten maken. Hoe Web Creator dat doet kan ik je niet zeggen. Het uploaden van de bestanden kan inderdaad via FTP, daar kun je het programma FileZilla voor gebruiken. De gegevens die je daarvoor nodig hebt zou je via je hoster moeten kunnen vinden.

Er werdt gezegd dat er bij Web Creator geen HTML, PHP, CSC aan te pas hoeft te komen.
De extentie kan ik ook niet omzetten naat HTML.
Ook zie ik nergens een 'converter' waarnaar het eventueel omgezet zou kunnen worden.

Ah ik heb in het programme een verborgen knop gevonden waar upload staat, daar moet ik inderdaad de gegevens van mijn provider aangeven.
Bij adres wordt er gevraagd: ftp:// wat moet daar achter komen te staan? is dat mijn domeinnaam? dus ftp://www.testtest.nl ?

In de regel wel ja, maar, zoals gezegd, dat kun je het beste bij je hoster nagaan.

Ik heb een online site klaar.
Alleen nu moet ik met FTP host, gebruikersnaam en wachtwoord iets gaan doen.
De gegevens van mijn provider doen het namelijk niet.
Bij Host wordt er gevraagd het adres van de server, is dat mijn IP adres? of mijn site?
Ik doe dit via FileZilla.

De site moet op de server komen te staan, het adres van de ftp server wordt dus bedoeld. Maar, voor de derde keer, die gegevens kun je het beste bij je hoster halen. (welke is dat trouwens?)

Hoi 0108daniel,
Als de "Web Creator Pro 6" alleen maar pagina's maakt met een .lwc extensie, dan verdenk ik 'm ervan dat er pas html-pagina's van gemaakt worden op het moment van uploaden ... via de ingebouwde WebCreator FTP functie die je noemde.

Met FileZilla kan je prachtig uploaden enz., maar dat werkt alleen als je kant en klare pagina's met een .htm of .html of .php extensie hebt. Als die lokaal niet in een of andere WebCreator map zitten, valt er weinig te uploaden met FileZilla...
... want FileZilla kan onderweg geen .lwc-bstanden converteren! :confused:

• Misschien heeft de WebCreator een "exporteer" functie, om een gemaakte .lwc-pagina/site naar een .htm pagina om te zetten en deze dan lokaal in een andere directory weg te schijven. - Dan zou je die pagina's (en toebehoren) wel met FileZilla kunnen uploaden.
=======
Overigens is met de "Web Creator Pro 6" misschien wel snel een pagina/site in elkaar te timmeren, maar "Pro" zou ik 'm bepaald niet noemen.
Als je bij de maker lmsoft.com de pagina lmsoft.com/webcreator/webcreatorpro6/minisite-nl bekijkt, die volgens de broncode met de "Web Creator Pro 6" zelf gemaakt is, dan:

• ... dan doet de pagina het niet als javascript uitgeschakeld staat.
  • ... dan is de pagina compleet ontoegankelijk voor wie geen beeldscherm maar een voorlees-browser gebruikt:

wcp6-fangs.png

• ... dan zegt de pagina ook niet veel voor wie een pure tekst-browser gebruikt, en dan ziet Google nauwelijks iets van de pagina, en zeker geen trefwoorden waaruit een goede Google-ranking kan voortvloeien:

wcp6-lynx.png

• ... dan zijn er 9 html-fouten,
  • ... dan blijkt de pagina voor het grootste deel te bestaan uit een <iframe>, wat aan alle kanten slecht is en ook niet hoeft (zie hier),
  • ... dan blijkt een óók met de "Web Creator Pro 6" gemaakte pagina in het iframe, bv deze lmsoft.com/webcreator/webcreatorpro6/minisite-nl/tab2.html ook (3) iframes te bevatten,
  • ... dan blijkt die pagina voor elke <p> opnieuw dezelfde inline style te gebruiken, i.p.v. fatsoenlijke css in een stylesheet,
  • ... dan worden om de haverklap afgekeurde html-elementen en html-eigenschappen gebruikt,
  • ... dan geeft de html-validator ook geen tekenen van blijdschap: er zijn maar liefst 136 html-fouten :shocked:, in strijd met de standaarden.
  • ... dan zitten er ook nog 20 css-fouten in (en 121 waarschuwingen).
Het "Pro" van de "Web Creator Pro 6" slaat dus niet op een Professioneel website-resultaat, maar meer op "Professioneel misleidende reclame" om mensen zonder kennis van html, css en javascript over te halen hun product aan te schaffen...
Hum-tiedeliedum. :rolleyes:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan