Eindnoten in kolommen weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

luus1901

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2009
Om het aantal pagina's te beperken wil ik de eindnoten in kolommen weergeven ipv per regel.
Eigenlijk met een soortgelijke lay-out als een index met twee kolommen.
Heb alleen geen idee of dat mogelijk is en hoe dat zou moeten. Ik gebruik word 2007.
Wie helpt?

Luus

Heb je al een aparte sectie (met twee kolommen) geprobeerd voor de eindnoten?

Ben niet zo bekend met word. Heb iets meer info nodig om te snappen wat je bedoeld.
Sorry...

Heb nog even in het document gekeken. Er is een sectie-einde doorlopend. Daaronder verschijnen de eindnoten waarbij iedere noot op een nieuw regel begint. Twee kolommen is, denk ik, geen oplossing omdat ik wel de nummers en teksten van de noten netjes wil houden. Maar mogelijk zie ik het verkeerd.

Luus

Laatst bewerkt:
Je wilt de eindnoten wèl in kolommen, gezien je vraag, maar je wilt de sectie niet in twee kolommen zetten, omdat je de nummers netjes wilt houden? Ik snap niet meer wat je wilt....
Om even je basiskennis op te frissen: Word werkt altijd in kolommen die worden opgemaakt in secties, al zie je dat in eerste instantie niet. Een standaard document heeft namelijk doorgaans maar één sectie, en die is opgemaakt in één kolom (die net zo breed is als de bladspiegel). Wil je (een deel van) de tekst in twee of meer kolommen, dan heb je dus meer secties nodig. Een oplossing is dan om de tekst te selecteren, en gelijk het aantal kolommen te veranderen. Word maakt dan twee extra secties, waarvan Sectie2 de extra kolommen bevat, en sectie3 weer de oorspronkelijke kolominstelling (zal 1 zijn).
Voeg je zelf een Sectieeinde-Doorlopend toe, dan heb je in je document twee secties: de eerste met één kolom, en de rest met twee of meer kolommen.
In het eerste geval (met drie secties) zijn de kolommen gelijk verdeeld over de pagina, in het tweede geval (met open einde a.h.w.) volgt de tekst de kolommen. Daarbij wordt de tekst dus eerst naar de ondermarge van de pagina gevuld, en daarna gaat de tekst verder in de volgende kolom. Dat ziet er meestal niet fraai uit. Je kunt dat verbeteren door aan het eind weer een doorlopende sectie toe te voegen (met bijvoorbeeld weer één kolom) waarna de kolommen in de tweede sectie weer ongeveer gelijk van hoogte worden.

Dank voor de opfris cursus (al was het meeste nieuw.., beginner hè).
Het is inderdaad nu opgelost, waarvoor dank.

De noten zijn nu in twee kolommen.
Wel nog een vraagje; enig idee hoe ik de streep die bovenaan de blz waarop de noten staan weg kan krijgen?

Luus

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is dat een alinea-opmaak, of een pagina-opmaak. Kijk bij <Randen en arcering> (weet niet zo snel waar dat zit in 2007) ergens in de opmaak balk.

Van alles geprobeerd, maar ik kom niet van de streep af. In de alinea-opmaak staan randen en arcering op Geen.

De pagina begint met een Kop en dan direct de streep met een regeleinde (waar je niet komen kan) en daaronder de noten. Door nu twee kolommen is op de eerste pagina de streep boven kolom twee op gelijke hoogte als de Kop. Er staan nu dus twee strepen die niet op gelijke hoogte staan.
Op alle verdere pagina's staat de streep boven beide kolommen op dezelfde hoogte.
Wat nu?

6/7: oplossing gevonden. Michel, dank voor het op weg helpen.
Luus

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan