• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

EK poule onderling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lintje

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Ik ben aan de slag gegaan met deze oplossing en ik probeer alles te begrijpen.

De formule om onderling resultaat te berekenen voor als bijvoorbeeld Land 1 en Land 4 evenveel punten hebben is:

Code:
=ALS(EN((DA10<>"");(DE9=DA13);(DE8=CY10));BX8*DB7;"")

Het gaat mij om dit deel:

(
Code:
DA10<>"");(DE9=DA13);(DE8=CY10)
Als dit deel klopt, dan worden de aantal punten van team 1 * een bepaalde factor gedaan.

DA10= Nummer Land 1 (verticale rij) moet kleiner of groter zijn dan 0

DE9= Nummer Land 4 (verticale rij) = DA13 is ook Nummer land 4 (horizontale rij)

DE8 is rang land 1 = CY10 is rang land 4.

In mijn opzicht zijn de eerste 2 delen van deze formule dus overbodig.... land nummer is altijd groter dan 0 en nummer land 4 is altijd het nummer van land 4 maakt niet uit of hij nou in de horizontale rij of verticale rij staat van de tabel.

De vraag is dus, vanwaar staat dit wel in de formule.... Wat zie ik over het hoofd?????

Laatst bewerkt door een moderator:
@Lintje
Je reageert in een oud topic, oude topics mogen met rust gelaten worden.
Je stelt jou probleem aan de orde in iemand anders zijn topic.
Codes / formules dienen tussen codetags geplaatst te worden.

Heb je vraag een eigen plek gegeven. Je kan twee dingen doen. Je bericht aanpassen en een duidelijke vraagstelling neerzteen. Of je past je bericht aan en verwijst naar deze topic. Tevens zijn er naar de aanloop van dit EK vele vragen gesteld die gelijk zijn aan jou probleem. Zoeken op dit forum zal je eind op weg helpen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan