Electronisch Planbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimes1999

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2004
Berichten
5
Al lange tijd ben ik op zoek naar een simpel te gebruiken electronisch planbord. Het zou in feite een kopie moeten zijn van het beroemde "aan de muur hangend" planbord met 2 kolommen en per week ingedeeld. Exact had ooit in hun DOS versie een dergelijk planbordsysteem beschikbaar. Is iemand ooit zoiets (liefst freeware) tegen gekomen?
 
waarom maak je niet een opzet in excell??
Net zo makkelijk en veel overzichtelijk.
 
:( Allelei "leuke" dingen gezien in Excel. Veel te bewerkelijk en nog niet echt overzichtelijk.
 
excel lijkt me hier juist het perfecte programma voor.
Je kan het indelen zoals je zelf wilt. zo makkelijk of ingewikkeld als je zelf in gedachte hebt.

Wat zijn de problemen / bezwaren voor excel? misschien kunnen we je helpen een opzet te maken.
En welke voorbeelden (al dan niet te ingewikkeld) heb je gezien??

Ik zou zo geen "simpeler" programma weten die zoiets kan.
 
Eigenlijk is het heel simpel; Gezien de ervaring welke ik opgedaan heb met Exact software en het onderdeel planbord, zoeken we gewoon iets wat hier erg op lijkt.

Onze eigen programmeerafdeling heeft voorlopig helaas geen tijd om tijd te steken in interne opdrachten.

De ervaringen uit het verleden met Excel hebben geleerd dat je niet meerdere mensen met dergelijke sheets moet laten werken, en dat het blijkbaar toch moeilijk is om aan te geven hoe het is opgebouwd en moet worden gelezen.

Nogmaals terug komend op Exact software onderdeel planbord, dit is/was een electronisch planningssysteem waarbij je per week, per 2 weken, per maand op het scherm een overzicht kon projecteren van de planning. Hierdoor kon je heel snel zien wie waar wanneer eventueel beschikbaar was.

Men kon dus van ca. 15 medewerkers onder elkaar per dagkolom zien waar ze ingeplanned waren.

Terwijl ik dit aan het schrijven ben komt een collega binnen en roept "Bingo!!!" ik heb gevonden wat jij zoekt!

Gekeken, lijkt het inderdaad op, ik ga het vanavond thuis testen. Voorlopig einde van dit verhaal.
 
gevonden

Kun je nog aangeven wat je collega dan gevonden heeft? Ik ben wel nieuwsgierig.....
 
EasyRPSetup.exe op download / cnet.com. Ik heb 'em bijgesloten. Werkt niet helemaal zoals ik in gedachten heb, maar komt voor 85% in de buurt. (tot nog toe)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan