element slepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj technics

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2007
Berichten
367
he,

ik werk in een telenet center. op de terminals van telenet krijg je een lijst van de producten die een klant heeft en wanneer deze worden vervangen kan je die producten slepen naar vervangen en wordt dit product automatische toegevoegd aan de lijst van de producten in de winkel.

ik ben nu aan een gesloten forum bezig waar de beheerders eerst een account moeten activeren alvorens deze gebruiker kan inloggen.

nu zou ik dit ook zo willen doen dat er een venstertje is waar de nieuwe gebruikers en de inactieve gebruikers staan en een venster met de actieve gebruikers en dat die dan onderling versleepbaar zijn.

ik zie zelf 2 problemen:
1. hoe kan ik een element slepen tussen twee div's? (ik denk zelf het best met jquery maar hoe?)
2. hoe kan ik dit dan in mijn db aanpassen? (waarschijnlijk met ajax maar dit heb ik nog nooit gebruikt)

ik kom er echt niet uit en google levert ook niet veel op.

allemaal bedankt

dj technics
 
Drag/drop is altijd een pain, maar: kijk eens...

Overgens hoef je niet een of ander magisch 'ajax' achtig ding te doen, want je kan ook gewoon met wat Javascript-magie een form gebruiken; zoiets:
HTML:
<form ...>
   <!-- hier al je form gedoe -->


   <!-- deze gebruiken we straks -->
   <input id='kijkeens' type='hidden' />

   <!-- bij je submit geval: -->
   <input type='submit' onclick='doeDitEerst();' />
</form>
[JS]function doeDitEerst()
{
// check wat waar is gedragd/gedropt; zoiets:
var jaOfNee = jQuery.magie.waarGeDropt();

document.getElementById('kijkeens').value = jaOfNee;
return true; // anders submit ie niet
}[/JS]


:thumb:
 
Neem eens een kijkje in Jquery in jquery.UI lib zit een functie voor drag en drop.

op youtube staan een paar tuts is wat lastig te vinden maar de werking is met jquery eigenlijk super simpel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan