Elk USB media als verwisselbare schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepK

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2012
Hallo,

Ik zal gelijk to the point komen, ik wil graag dat elk USB media dat ik in mijn PC stop, herkend wordt als verwisselbare media. Mij is verteld dat daar een register tweak voor nodig is, maar ik tot nog toe geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

Weet iemand wat die registersleutel zou kunnen zijn?

Mvg Joep

Alle massa opslag apparaten worden bij mij automatisch als verwisselbare schijf gezien (USB-sticks, SD-kaarten etc.). Dat is standaard. Staat Auto-run uit? Wordt de media wel getoond in bijv. Windows Verkenner?

Autorun staat bewust uit, het gaat om onderandere een externe harde schijf, die wordt gezien als een harde schijf. Hij wordt ook netjes herkend, niks mis mee.

Zo ziet het er bij mij uit:
ScreenHunter_71Mar311306.png

E: -> Externe HDD (eSATA) **Ook een USB externe HDD getest, zelfde verhaal**
G: -> USB-stick (USB 3.0)
De externe HDD wordt inderdaad als schijf weergegeven en de USB-stick als "Verwisselbaar". Is dat wat je bedoelt en veranderd wilt hebben?
Wat bied het voor voordelen als ik vragen mag om dat aan te passen?

Ja, dat bedoel ik en dat wil ik veranderd hebben. Ik werk namelijk met verschillende externe harde schijven. Ik wil het namelijk veranderd hebben zodat ik niet steeds het volume veilig hoef te verwijderen.

Je zou kunnen kijken of BootIT van Lexar werkt, daarmee kan je de Removable Bit (RMB) veranderen van de drive. Dit bepaald of het een vast of verwisselbaar station is. De tool werkt helaas niet voor alle apparaten. Wat ik uit de informatie op het web begrijp is dit een instelling in de firmware van de stick/HDD en is dit niet zo in Windows aan te passen.

Download Lexar BootIT:
http://www.911cd.net/forums//index.php?act=attach&type=post&id=369

EDIT:
Hier nog iemand die het tegenovergestelde wil: http://hardforum.com/showthread.php?t=1655684
Als ik het zo lees zonder succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan