Elk uur een signaal-onderbreking op mijn Humax i5050C

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Daniel

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb volgende euvel al eerder ter sprake gebracht.
Elk heel uur, precies als de grote wijzer op de 12 staat, heeft mijn Humax i5050C een signaal onderbreking
De signaal-onderbreking is weliswaar heel kort, maar toch.......... De signaal-onderbreking uit zich door één moment waarop er willekeurig veel blokjes op het scherm zijn.

Alle instellingen heb ik meerdere keren nagelopen en kan daarin geen fout-afstelling ontdekken.
Ook heb ik de fabrieksinstellingen al een paar keer opnieuw ingesteld, doch alles dus te vergeefs.

Wie herkent dit probleem, en wat heb je er aan gedaan?

Mvg
Jan Filarski :evil:

Jan,

Je woont niet toevallig in de buurt van een spoorbaan, een gemaal, een brug of dat soort zaken? Electrostatische ladingen die bv. van spoelen af komen die hierin vaak gebruikt worden kunnen eventueel van grote invloed op signalen in de directe omgeving zijn. Wat zegt je provider van de structurele onderbrekingen op vaste tijden?

Gr,

Hallo kelvinvl

Nee, ik woon in een doodgewoon rijtjeshuisje, zonder bijzondere invloeden van buitenaf.
Als ik de Humax uitschakel, en signaal direct naar mijn ontvanger voer, heb ik geen last.
Dus de problemen komen uit de Humax I5050C
Ook mijn Sony ontvanger boven (op de slaapkamer) heeft geen last van deze storing.

Mvg
Jan Filarski

Jan,

Duidelijk geen signaal probleem dus maar echt een decoder issue, behalve een firmware update (die waarschijnlijk vanuit je provider komt) en de juiste network settings kan ik verder weinig bedenken.... Je hebt niet toevallig Ziggo en maakt nog gebruik van het oude network ID?

Gr,

Heb je toevallig een timeropdracht er in staan van niets? (ik heb bijv. weleens wat opgenomen van 1 seconde, ging per ongeluk, dus wie weet heb je ooit wat verkeerd ingesteld of een timeropname)

Want, zo lees ik deze vraag elders op internet:
Als een timeropname gestart wordt valt het live beeld soms een seconde lang weg

Dus maak je ergens een opname van elk uur? Of staat er iets in gesteld?

En er zit een smartcard in toch, lees ik. Die moet ook een upgrade krijgen als het ding van stroom is geweest.
Dat lees ik namelijk:
Mag de stroom eraf?

Ja, de ontvanger onthoudt alle instellingen ook al is deze niet op het stroomnet aangesloten. Alleen de smartcard moet regelmatig een update krijgen, anders verloopt de autorisatie.
Als de smartcard langere tijd niet meer ge-update is dan zult u waarschijnlijk tijdelijk een foutmelding te zien krijgen als u de ontvanger weer aanzet, ook op de zenders waar u een abonnement op hebt. Als deze foutmelding niet verdwijnt dan moet u contact opnemen met uw kabelmaatschappij om uw kaart opnieuw te laten activeren. Dit is doorgaans alleen nodig als de kaart sinds zeer geruime tijd geen update meer heeft ontvangen.
Let op! Zolang het apparaat stroomloos is zullen eventueel geplande timer-opnames niet kunnen worden gemaakt.

Plus, heb je hem soms op low-power standby gezet?
Daar lees ik namelijk het volgende over:
In standby staat af en to "- Updating -" in het display

Dit is normaal in de stand low-power standby. De ontvanger controleert om de zoveel tijd of er nieuwe gegevens naar de smartcard gestuurd moeten worden. Daarna gaat hij weer terug in low-power standby.
In de normale standby modus ziet u alleen een klokje. Het updaten gebeurt dan zonder dat u het merkt.

Misschien kan je je vraag hier stellen: http://www.cardwriter-forum.nl/digi...-meest-gestelde-vragen-en-antwoorden-5687.htm
daar heb ik dit antwoord ook vandaan.

Aard de kast eens. Een draadje er aan vast maken (een schroefje een beetje los maken, blank draadje er onder en weer vast maken.) en dat naar een aard punt.
Inpakken in Alufolie en daar een draadje naar de aarde aan maken kan ook. Dan is hij echt afgeschermd voor het geval dat in de afscherming (voor en achterkant, misschien zelfs de onderkant ) het laat afweten.
Werkt hij dan goed, is het toch een storing van buiten af en het probleem is duidelijk en oplosbaar.
Blijft het, zou ik een kijken of hij om te ruilen is.
succes ermee

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan