• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

elke eerste dag van de maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

toensi

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2007
Berichten
5
Goedemorgen,

ik zoek een formule voor het uitrekenen van opbergkosten.
Er is een starttarief en elke eerste van de maand, komt er een x bedrag bij.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

gr

Toensi
 
Laatst bewerkt:
Hallo Toensi,

Zie bijlage.

Gr Justes
 

Bijlagen

  • kosten.rar
    2,7 KB · Weergaven: 127
Dank je wel justus, maar dit is niet helemaal wat ik zoek.

Ik zal je een voorbeeld geven:

in kolom A staat de datum waarop een kist binnenkomt in de opslagruimte kolom B staat de datum waarop deze uit de opslagruimte wordt gehaald.
als de kist binnenkomt wordt er een starttarief in rekening gebracht en daarna wordt elke eerste van de maand een bedrag betaald. Hoe werkt dit dan?

gr

toensi
 
Hallo toensi,

Heb je nog geprobeerd een bestandeje bij te voegen, eerst inpakken > naar beneden scrollen >beheer bijlage.

Gr Justes
 
hier is een voorbeeld
 

Bijlagen

  • voorbeeld.rar
    3,5 KB · Weergaven: 76
Hallo toensi,

Als ik het nu begrepen heb, moeten ze als ze langer dan een maand in de opslag staan een toeslag betalen.
Of moeten ze een toeslag per dag betalen omdat in je voorbeeld je niet verder kwam dan 6 dagen en hoeveel is de toeslag en moeten er ook geen namen bij.
Ik hoor het wel weer.

Gr Justes
 

Bijlagen

  • kosten(2).rar
    4,8 KB · Weergaven: 55
Hier kan ik inderdaad wel wat mee, maar wat ik een nadeel vind van deze manier is dat als iets een jaar blijft staan, dan heb je heel veel kolommen nodig voor de maanden.
Ik zat zelf meer richting het volgende te denken:
De toeslag is iedere maand hetzelfde en wordt op de eerste van de maand in rekening gebracht. in principe moet ik dus weten hoeveel "eerste dagen van de maand" er tussen de inbound en outbound datum in zitten en dat + het start tarief. Ik weet niet of dit mogelijk is, maar zo krijg je wel alles in 1 kolom en blijft het overzichtelijk. Misschien is dit onmogelijk of denk ik de verkeerde kant op, maar ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
 
Zoiets dan?
Heb in het blad ook een "handmatige" berekening gemaakt, kun je zien dat de formule klopt.


Kan het bestand niet uploaden!! probeer het later weer.
Kan wel de formule hier neerzetten die je moet plaatsen in E2 van jouw voorbeeld.
=DATUMVERSCHIL(A2;NU();"ym")*$L$2+D2
In L2 staat het bedrag waarmee het starttarief moet worden verhoogt.
 
Laatst bewerkt:
=starttarief + (MAAND(outbound_datum)-MAAND(inbound_datum))*maandtarief
 
Hierbij alsnog het beloofde bestandje.
 

Bijlagen

  • aantal maanden.zip
    4,2 KB · Weergaven: 41
Hierbij . . . .
 

Bijlagen

  • aantal maanden GiMe.zip
    4,5 KB · Weergaven: 101
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan