elke geluidskaar tgeschikt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
is elke geluidskaart geschikt om mijn pc aan te sluiten op mijn dvd speler?? (5.1 voor surround?) Ik heb dat nl gedaan maar ik heb geen geluid:(

??? Hoe bedoel U ??? Een geluidskaart op je DVD speler? Welke speler? Een externe? Wat wil je bereiken?
Ik denk dat ik je vraag niet goed snap, maar wil graag helpen... [ik klooi de gekste dingen aan elkaar]..
Of bedoel je dat de DVD speler IN je PC geen geluid geeft...?

Laatst bewerkt:
modern.. modern is anders.. weet niet hoe oud maar 3-5 jaar?? daar tussen ergens.. ik had al geluid op mijn andere boxen maar mijn 5.1 surround doet he tniet:(

Is dat hetzelfde probleem als dit:

Helpmij.nl Forum > Hardware > Systeem > Pc aangesloten op 5.1 surround maar geen geluid ?????

Heeft die DVD speler een ingebouwde [surround] versterker? Dus eigenlijk zo'n "home-cinema system" ? En daar zit een [aux] ingang op voor een extern apparaat?

Als je boxen het doen op je PC en je trekt DIE stekker uit je geluidskaart, stopt die € 10 kabel in hetzelfde gat, dan staat er signaal op de kabel... kies dan op die dvd speler de externe ingang.... [meestal heet die aux] en dan moet het ding spelen.....

hm.. ik heb ook een xbox 360 op mijn dvd speler aangesloten maar ik zal wat gaatjes proberen. Het ligt dus niet aan geluidskaart of te oude pc ofzo..

Maar dan doet ie het in "pseudo surround" want het signaal is alleen maar stereo...
[tenzij er ook een ORANJE tulp of een gele met "coaxial in" op de dvd speler zit anders krijg je geen 5.1...

dit is wat er allemaal achterop staat: stuk of 10 gaatjes. 3 wit 3 rood 4 geel. 1 van elk staat onder video 2. 2 van wit,rood en geel staan onder video 1 en de overgebleven gele staat bij moniter out.. Ik heb het witte en rod emannetje overal ingestopt maar hij doet het gewoon niet.. Haal ik hem er uit en in dan hoor ik een soort ruis.. dat bekende geluid van: er staat wel spanning op.

is idd hetzelfde probleem maar of die dvd speler een ingebouwde versterker heeft?? waar kan ik dat zien?? dat [aux] kon ik ook niet vinden of oranje tulp

WOOW:S.. ik heb mijn oude boxen weer aangesloten (die het wel deden) maar OOK die doen het niet meer?.. wat is er fout gegaan?:(

Wat is dat voor een apparaat? {merk, type]. Als je de gaatjes van video 1 gebruikt [rood en wit] moet je die doos ook vertellen [source] dat je het geluid van video 1 wilt horen... dus op je afstandsbediening of op het apparaat zelf moet je de ingang kiezen..., anders hoor je niets...
Truc: pak een paperclip, vouw 'm open, zet het apparaat aan met het volume op 3/4 en tik met die paperclip het binnenste van een rode of een witte aan... dan moet je een brom horen... op die rode en witte moet je de kabel van je geluidskaart aansluiten..... hoor je bij geen van de rode of witte iets dan staat ie op een interne bron en moet je 'm even op externe ingang zetten......

Die geluidskaart vond het waarschijnlijk niet leuk dat je 'm op een paar gele gaatjes aansloot maar normaal gesproken moet ie daar tegen kunnen....

Sony: dav-s300. Ik heb hem op video 1 gezet maar ook daar doet hij niks. Ik hoorde eerst idd een brom maar gewoon ff een vraagje. Hoe zet ik hem op de externe uitgang? Ik heb ook bij het begin een goede schok gehad en vonk gezien. Zou het niet kunnen dat ik kortsluiting veroorzaakt heb??

Zit je PC op een geaard stopcontact? Zoniet dan kun je de boel inderdaad vrolijk opgeblazen hebben... De voeding gaat dan "zweven" d.w.z. die heeft geen "0" referentie meer...

oei.. ja idd dat zou het zijn.. niks meer tegen te doen toch?? ik hor nu ook van mensen dat ik eerst een 5.1 geluidskaarr moet hebben om mijn 5.1 surround set voor mijn pc te gebruiken. klopt dat?

Je moet 'm op externe INGANG zetten [video 1]. Mooi apparaat [nu weet ik tenminste waar je het over hebt], daar zit een leuke versterker in .. en radio.... Op dat apparaat [of met de afstandbediening] moet je een externe ingang [soms met een symbooltje: een vierkantje met een pijltje naar binnen] kunnen kiezen....

Er zit inderdaad geen coaxial input op, wel een optische, maar dan moet je weer een geluidskaart hebben met een optische uitgang... en die kabels zijn duur... maar geven geen vonken en geen brom, en 5.1 werkt dan PERFECT!

Om ECHT 5.1 [of dts, want dat kan dat apparaat ook aan] te krijgen, moet je PC [dus de geluidskaart] dat wel kunnen produceren.... anders krijg je "pseudo surround"d.w.z. die Sony gaat er dan een soort surround van maken door het geluid naar de achterste speakers iets te vertragen.........

Als je de PC uitzet en even de stroom eraf haalt [de stekker eruit] en dan weer aanzet, zou het kunnen dat de kaart zich weer herstelt.. die dingen zijn in redelijke mate kortsluitvast.... mocht ie het dan echt niet meer doen is dat een reden om een keurige nieuwe 5.1 [misschien zelfs met optische uitgang] aan te schaffeen.......

heel erg bedankt.. ik zal het nu allemaal doen.. Erg bedankt voor je tijd:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan