Elke keer BSOD, alleen in veilige modus niet. Radeloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

hhofsink

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2012
Goedemorgen,

Ik krijg elke keer als ik de computer op wil starten BSOD met de bccode van 124. Als ik de computer in veilige modus opstart kan ik pas zien dat het de bccode 124 is en dan doet de computer het wel. Als ik automatisch uitschakelen toe pas in veilige modus of bij het begin bij de f8 knop werkt dit voor beide niet, hij start gewoon weer opnieuw op keer op keer.
Als ik Windows 7 er op nieuw op wil zetten kan dit niet op mijn eigen pc. Hij start dan weer opnieuw op na het windows logo en kom niet eens bij de installatie zelf. Als ik deze installatie + mijn hdd bij mijn broer aan de pc hang kan ik gewoon de installatie voldoen en afronden. Dit heb ik nu ook gedaan, maar blijf het probleem op mijn computer ondervinden.

Heb al de volgende mogelijkheden geprobeerd, maar zonder succes:
- Andere moederbord geprobeerd (Asrock 970 Extreme 4).
- Onboard videokaart geprobeerd, terwijl de andere er uit gehaald was.
- Beide geheugenkaarten verwisseld en 1 tegelijk geprobeerd.

Naar mijn weten kan het de HDD niet zijn, omdat hij wel in mijn broer zijn computer doet.

Moederbord: MSI 760GM-P23
Videokaart: GigaByte GeForce GTX 550 Ti 1024 MB
HDD: OCZ Agility 3 60 GB
Geheugen: Kingston Hyper X Genesis Special Edition Grey 8 GB 1600 MHz, Kit Of 2
Processor: AMD FX 8120
Voeding: HuntKey APFC 600 Watt

Dankuwel voor de snelle reactie. Ik kan niet alle drivers in veilige modus installeren. Maar als ik de schijf formateer, kan ik er geen enkele windows op zetten. Dit komt omdat mijn pc daarvoor alweer uitvalt en opnieuw opstart. Dus zal het dan aan de drivers liggen?

Je kunt geen W7 op een andere PC installeren en de schijf dan terugzetten, had je dat gedaan?

Ook zul je eerst in de bios de dvd drive als eerst dienen te zetten als je W7 opnieuwe wilt installeren, nu kom je in de al geïnstalleerde windows zo te zien.

Die code heeft betrekking op de videokaartdriver die in veilige modus niet zal werken dus geen bsod dan.
Via F8 in de geavanceerde opstartopties uitzetten dat hij niet opnieuw op moet starten bij een systeemfout, krijg je meer info over wat er fout is aan welk bestand en een foutcode.

Tis vaag en niet duidelijk wat je allemaal schijft.

Allereerst dankuwel voor het meedenken naar oplossingen. Sorry voor alle onduidelijkheden.

Je kunt geen W7 op een andere PC installeren en de schijf dan terugzetten, had je dat gedaan?
Ja, dit heb ik gedaan. Nou werkt de W7 wel in die andere PC, maar helaas niet in mijn eigen als ik HDD terug zet.

Ook zul je eerst in de bios de dvd drive als eerst dienen te zetten als je W7 opnieuwe wilt installeren, nu kom je in de al geïnstalleerde windows zo te zien.
Dit heb ik ook gedaan, maar kan W7 niet geinstalleerd krijgen ook niet via de startup zoals u vermeld.

Via F8 in de geavanceerde opstartopties uitzetten dat hij niet opnieuw op moet starten bij een systeemfout, krijg je meer info over wat er fout is aan welk bestand en een foutcode. Dit krijg ik niet voor elkaar. Als ik dit toepas, start de computer toch nog opnieuw op. Ook als ik dit in veilige modus zelf aanpas bij Deze Computer > Geavanceerde systeeminstellingen > Opstart- en herstelinstellingen, hier geldt hetzelfde voor. Als dit toepas, start de computer alsnog opnieuw op.

Hoop dat het nu iets duidelijker is.

Wordt dan zorgen dat de PC wel van de windows 7 installatie dvd opstart, anders krijg je er geen draaiende windows op die de oude drivers weer gaat gebruiken.
Tis toch wel een installatie DVD en geen repair DVD?
DVD drive wel in de bios te zien?
Via de BiosBootSelector, de BBS waarvan de F toets in beeld komt bij het booten, de DVD drive selecteren om daarvan op te starten proberen.

Wordt dan zorgen dat de PC wel van de windows 7 installatie dvd opstart, anders krijg je er geen draaiende windows op die de oude drivers weer gaat gebruiken.
Ja, dat doet de PC ook wel. Dan laat hij 2 witte balken onder in beeld die de windows bestanden laden voor de installatie. Nadat dit gebeurd is start de computer alweer opnieuw op en kan ik de installatie niet voldoen op mijn eigen PC. Zodoende geformateerd en bij mijn broer zijn PC Windows 7 op mijn HDD geinstalleerd.

Het is wel een installatie DVD en geen repair DVD. Dvd drive is ook wel in de bios te zien en kan er ook wel vanaf booten.

Onboard videokaart op het moederbord? zo ja, haal de insteek eruit en probeer het eens met die onboard.

Vraag mij ook af of je er even een andere voeding erin kunt hangen om die uit te kunnen sluiten.

Onboard kaart al getest terwijl de andere volledig losgekoppeld was, maar helaas zelfde probleem blijft zich voor doen.

Voeding ga ik nu even proberen. Maar heb alleen nog een voeding van 350W liggen, zag dit voldoende zijn?

Nogmaals bedankt voor alle hulp mensen!

350Watt is in principe genoeg, gewoon alleen het hoognodige aansluiten. Moederbord met CPU en één RAM module, en de primaire HDD. Eerst maar eens kijken of dat werkt. Dan kan je desnoods van daaruit verder gaan proberen door steeds één onderdeel extra aan te sluiten, totdat het fout gaat. Dat kan je zelfs met die 350Watt voeding waarschijnlijk wel volhouden tot je alle toeters en bellen het aangesloten, zolang je het systeem niet gaat belasten.

Je kan ook nog eens proberen om die onboard videokaart handmatig uit te schakelen (in configuratiescherm>hardware). Weet niet of dat kan in veilige modus, maar je zou verwachten van wel. Moet je natuurlijk wel even de "losse" videokaart aansluiten

Laatst bewerkt:
Heb het geprobeerd met de andere voeding, maar helaas met hetzelfde resultaat weer. Kan het zijn dat het de processor is of is dit onmogelik bij deze bccode 124? Heb ook al 2 verscchillende cpu koelers geprobeerd maar dit hielp helaas ook niet.

Maak eens wat screenshots, jij ziet het allemaal maar wij kunnen alleen lezen wat je schijft.

Met de monitor aan de onboard kaart en haal de PCI-e kaart eruit en start op met de DVD, wat gebeurt er dan als je gaat installeren en hoe ga je installeren.
Omschijf wat je ziet en wat er gebeurt.

En die code, zei ik eerder, heeft te maken met de grafische kaart en wanneer krijg je die code, toch niet bij installeren en niet bij de onboard kaart?

Ik zal er zo even een filmpje van maken, lijkt me denk ik nog handiger.
Als ik de onboard kaart gebruik en de andere los plug dan gebeurd alsnog het zelfde helaas.
Alsnog een filmpje maken?

Hallo hhofsink,

Wat mij eigenlijk een beetje dwars zit is dit,
"Als ik Windows 7 er op nieuw op wil zetten kan dit niet op mijn eigen pc. Hij start dan weer opnieuw op na het windows logo en kom niet eens bij de installatie zelf."

Omdat je verder al van alles heb gedaan en zelfs ook een ander moederbord heb uitgeprobeerd denk ik niet dat nou helemaal het geheugen ongeschikt zou zijn.
Maar meschien dat er toch iets mis mee kan zijn en zou dat geheugen eens testen met b.v zoiets als memtest

Hallo Ragdoll,

Dit kan zeker de oplossing zijn. Maar hoe test ik het geheugen als ik niet in Windows kom? Heb nu zelf dit laatste geprobeerd:
Windows 7 proberen te installeren via veilige modus. Dit is gelukt totdat ik bij de installatie aankwam waar ik uit de veilige modus moet. Wanneer ik dit doe start de computer steeds opnieuw op na het laden van de Windows logo (laden Windows). Kan het wel het geheugen zijn als ik in de veilige modus geen problemen onder vind?

gebruik eens dit programma voor je harddisk http://how-to-erase-hard-drive.com/downloadfree.htm. als je een gewoon format doet dan blijven er nog Gevens over van windows .met kill disk doe je alles weg en instal dan windows

Zou dit de oplossing kunnen zijn, als de hdd wel in mijn broer zijn computer werkt naar behoren?

Laatst bewerkt door een moderator:
De vraag die bij mij door het hoofd gaat is een beetje : hoe deskundig op het gebied van hardware ben je? Als ik lees wat je zo allemaal hebt gedaan, tot en met het vervangen van het mobo toe, dan is het niet geheel ondenkbaar dat bij net iets te weinig deskundigheid je een heleboel 'fout' kunt doen. Ben je echter deskundig, dan kan dat sowieso de oorzaak niet zijn.

Heb je in het bios de standaard waardes al uitgeprobeerd?

Laatst bewerkt:
Ben niet heel deskundig en probeer wel graag de oplossing zelf te zoeken, zoals misschien wel gemerkt. Maar ben nu echt radeloos... Ik heb nog nooit in de BIOS wat veranderd, op de first en second boot devices na. En moet ik van die ultimate boot cd alleen de memtest86+ laten draaien en voor hoelang?

Dankuwel voor alle hulp!

Aangezien je erg graag de oorzaak wil vinden, zal je er ook geen moeite mee hebben er nog wat tijd in te steken:
pak een digitale camera en begin op het eerste tabblaadje van het bios en 'schiet' het scherm. Klik elke optie die onderliggende items bevat aan en 'schiet' alle schermen (m.a.w. de instellingen).
Werk zo de tabjes in het bios van links naar rechts af (er staan een stuk of 5 a 6 tabjes bovenin je scherm).
Heb je alles vastgelegd, kies dan in een tabje voor de standaard waardes en sluit af met F10.
Probeer nu nog eens Windowste installeren. Lukt dat? Ga dan eens terug naar het bios en vergelijk de foto's met de standaard instellingen. Vertel ons de afwijkingen en mogelijk vinden we het antwoord.

Daarnaast is het geheugen testen idd. ook een optie, al zou ik niet direct een verklaring hebben voor het feit dat in de F8 modus het e.e.a. wél goed werkt. Geheugen wordt ook in de veilige modus gebruikt, dus bij een rammelend geheugen zou iig een aantal keren in de F8 modus het probleem zich ook voor moeten doen.
Ik vermoed toch een beetje dat er een conflict bestaat tussen een stukje hardware enerzijds en de drivers anderzijds (al dan niet in samenhang met bepaalde biosinstellingen), zoals al eerder in het topic is besproken. Staan in de veilige modus in configuratiescherm, hardware, apparaatbeheer er nog apparaten met kruizen / uitroeptekens aangegeven?

Last but not least : kan het moederbord Windows 7 aan, of heeft er altijd al 7 opgestaan?
Kies je tijdens de nieuwe installatie écht wel de juiste optie als je start, m.a.w. formatteer je eerst één / alle partities voordat je de installatie laat starten?
Misschien stel ik een enkele vraag die al besproken is, maar het topic wordt een beetje lang om (telkens weer) helemaal door te lezen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan