Elke keer opnieuw inloggen access point

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterrrWu

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2013
Hallo,

Mijn setup thuis is als volgt: modem (UPC) is met draad verbonden aan router (D-Link DHP 1565), in de keuken heb ik nog een D-Link DHP 1565 staan, die is ingesteld als access point, deze is verbonden met de router via draadloos/powerline. Op mijn pc werkt het allemaal prima, maar met mijn iPhone moet ik elke keer opnieuw inloggen op de access point als ik buiten het bereik ben geweest. Dit probleem heb ik met mijn iPhone bijvoorbeeld niet bij de router, daar maakt ie elke keer automatisch verbinding.

Iemand die weet hoe die komt en wat de oplossing is?

Alvast bedankt!

Niet dat ik een oplossing heb, maar is het genoeg om het accesspoint netwerk aan te klikken om direct weer verbinding te hebben of moet dan ook het Wifi wachtwoord worden ingetypt?

Tijs.

iPhones hebben meestal een tamelijk zwak bereik op wifi. Hoe heb je de draadloze parameters ingesteld op router en AP? Zelfde SSID en encryptie, en welke wifi kanalen?

@Tijs Ik moet wel elke keer weer wachtwoord intypen. Dus echt elke keer nieuwe verbinding maken

@Contrazoom Beide apparaten hebben een andere SSID, maar wel zelfde wachtwoord op WPA2-PSK. Router heb ik op kanaal 9 en en AP op kanaal 6.

zet die maar op hetzelfde SSID. De kanalen liggen ook niet ver genoeg uit elkaar. Kijk wel eerst eens met het programma inSSIDer op welke kanalen je buren zitten en probeer dan een zone te vinden waarbinnen je een kanaalscheiding van minstens 5 kan maken. Bv. router op ch 9 en AP op channel 4. Ik heb de Dlink manual nog niet bekeken maar wat gebruik je als versleuteling algorithme binnen WPA2-PSK; AES of AES+TKIP ?

Excuus voor de late reactie.

Ik heb gedaan wat je zei. Beide SSID hetzelfde, AP draait nu op kanaal 1 (volgens inSSIDer nergens last van de buren) en het helpt inderdaad, ik hoef op mijn iPhone niet meer elke keer in te loggen als ik buiten het bereik ben geweest. Ik heb de apparaten op AES+TKIP staan, maakt dit nog uit?

Er doemt nu trouwens wel een ander (klein) probleempje op: ik heb mijn netwerkkaart ingelogd op de AP, maar als ik hem opnieuw opstart pakt ie wel eens de router, waarschijnlijk omdat ze dezelfde SSID hebben? Kan ik ook instellen dat ie in principe de router niet meer vindt? Want het signaal naar de router is vrij beperkt en daardoor schokt mijn pc dan.

AES+TKIP mag blijven staan als het werkt. Op welk kanaal heb je de router ingesteld? Als je pc wel het signaal vd router pakt, betekent dit dat de router op die plaats sterker doorkomt dan je AP. Uiteindelijk zijn het dezelfde routers dus qua signaalsterkte zou je verwachten dat ze gelijkwaardig zijn.

Router staat op kanaal 9 en AP op kanaal 1. Op zich wel raar, want in programma van mijn netwerkkaart, Sitecom Wireless Utility, staat duidelijk dat het signaal van de AP sterker is, maar toch pakt ie de router.

Maar in elk geval bedankt, het belangrijkste is opgelost :)

no problem. Kan je met die sitecom wireless utility het kanaal vd kaart niet vastzetten op kanaal 1?
Ik kan er niet persoonlijk over meespreken maar heel wat forumbezoekers hebben het niet zo op die wireless utilities die erbij geleverd worden blijkbaar.
Als het voor jou ok is, zet dan nog even de status van deze vraag op opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan