• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Elke X zoveelste gegevens optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hurbiebet

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2020
Goede dag,

Ik heb uurdata van een heel jaar in een Excel bestand staan en het lukt me niet om dit om te zetten in dag data.
Ik wil dat elke 24 opeenvolgende cellen worden opgeteld. Bijvoorbeeld B2 t/m B25 en daarna B26 t/m B49
Heb van alles geprobeerd met ALS functies maar het wil nog niet lukken.
Iemand die een idee heeft?
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Herbert

Welkom op het forum. Zeer gewenst is het om een (Excel)voorbeeldje bij een vraag te plaatsen, zodat we niet hoeven gokken wat je nu wilt. Maar ok, voor deze keer toch maar wel een gokje. Onderstaande in een cel zetten en naar onder doortrekken. Krijg je elke keer de SOM van blokken van 24 cellen, beginnend met B2:B25.
Code:
=SOM(VERSCHUIVING(B2;(RIJ(A1)-1)*23;;24))

Laatst bewerkt:
Reactie?

Harstikke bedankt voor de reacties. Bij een volgende vraag zal ik een voorbeeldbestand meesturen.
Maar de oplossing van AlexCel werkt dus dat is niet meer nodig.
Nog een vraagje hoe wordt je een beetje handig in Excel. De basis ken ik al en gaat altijd wel goed i.c.m. google. Maar hier ging ik harstikke nat op. EN ik vond mijzelf best wel sneu dat ik mij moest aanmelden voor een forum :(

Met vriendelijke groet,

Herbert

Door veel te proberen en veel te vragen en daarna proberen te begrijpen.

ps. vergeet niet uw vraag als opgelost te zetten in uw eerste post.

Wat je ook kan doen is eens de functielijst bij langs te gaan, om een beeld te krijgen van de mogelijkheden van Excel en daarna te kijken wat je met elke functie kunt doen. En dan een beetje experimenteren met combinaties. Bijvoorbeeld door oplossen van simpele problemen op internet.

Dus inderdaad, het is een kwestie van veel doen. En vragen stellen mag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan