eMac loopt vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fornax

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2013
Goede middag,

Mijn e-mac met macosx tiger 1o.4.11 loopt vast in zeer veel verschillende gevallen. Dat kan zijn als men via Archief wat wil Afdrukken, dan komt het menuutje eruit om aan te geven wat men wil afdrukken en dan komt het menuutje maar half op het scherm en zit alles vast. Helemaal uit! De volgende keer is het misschien met Safari oproepen, zo gauw deze komt vast! Dan kan de muis de oorzaak zijn. Heb zelf de hd schijf schoongemaakt en alles weer opnieuw opgezet. Dat ging perfect!
Mijn vraag is lijkt de hd schijf ten einde te gaan? Of is het iets anders? Als het menuutje voor printen half op het scherm blijft hangen, komt dat ook van de harde schijf?
De muis niet meer te bewegen over het scherm, ook?
Als dat ja is ben ik tevreden dan weet ik wat ik doen moet!

Hoi,

Ik heb ook een eMac gehad. Ik heb 'm begin 2012 weggedaan omdat hij ook steeds trager werd en slecht reageerde. Deze mac komt uit 2003-2004 dus het is niet raar dat voor deze mac het einde in zicht is. Waarschijnlijk fouten van de hardware.. De hardware is ook sterk verouderd.

Als het niet duidelijk is, geeft niks.. ik leg het dan duidelijker uit.

Vriendelijke groet,
xp2

Modedit: Dat is helaas geen antwoord op mijn vraag of ik begrijp je niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, oke.. Sorry. Ik zal he uitleggen.

Ik denk dat het gewoon aan de hardware ligt, omdat de machine ook al erg oud is. Je kan proberen om je HD te vervangen. Hopelijk help dat. Maar probeer eerst eens om hem te defragmenteren voordat je de boel wist en opnieuw installeert.

zo beter?

Vriendelijke groet,
xp2

Beste Fornax, ik heb de quote verwijderd omdat deze niet nodig alsmede de grote schreeuwerige letters. Gaarne gewoon en beleefd antwoord geven

Via e-mail van TS
Dit probleem is niet opgelost maar de mac gaat de deur uit omdat de reparatie te duur is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan