email aanroepen vanuit een hyperlink in een mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egbert12345

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2010
Beste forummers,

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe PC en loop tegen het volgende probleem aan (ik zal indertijd wel wat verkeerd hebben ingesteld). Wanneer ik een email ontvang waar een hyperlink in de tekst staat en die aanklik dan wordt het mailprogramma vanuit Windows 8.1 aangeroepen. Ik werk echter met Windows Live Mail. Enig idee hoe ik kan instellen dat Windows Live Mail wordt aangeroepen? Alvast bedankt voor de medewerking.

m.vr.gr. Egbert

Hallo, proberen of dit helpt voor windows 7. Indien er vraagstellers zijn die windows 7 hebben.
Start - Standaardprogramma's - je Standaardprogramma's instellen - Links Internet Explorer selecteren en die dan rechts tot Standaard maken.

Krijg je nog een foutmelding. Wat is de foutmelding dan?

Voor jou: Windows 8.1 Ga naar het Bureaublad. Klik met de rechtermuisknop op de Startknop linksonder in beeld. Klik op Configuratiescherm. Klik op Programma’s. Klik onder het kopje ‘Standaardprogramma’s op je standaardprogramma’s instellen. Je ziet nu een rij met programma’s staan. Klik op het internetprogramma dat je het meest gebruikt. In het rechterdeel verschijnt uitleg. Klik daar op Dit programma als standaard instellen. Klik dan op OK. Sluit het Configuratiescherm door te klikken op de rode knop met het witte kruisje rechtsboven in het venster.

Let op: soms is het nodig om de toets Ctrl in te drukken terwijl je een link aanklikt. Dat geldt bijvoorbeeld in sommige mailprogramma’s. Wijs met je muisaanwijzer de betreffende link aan en er verschijnt een tekstwolkje waarin die mededeling staat. Zonder de toets Ctrl zal de link niet openen als je hem aanklikt.

Laatst bewerkt:
hoi Manamana, wat kan het leven soms eenvoudig zijn. Het is gelukt. Mijn grote dank.
m.vr.gr Egbert

Hallo Egbert.

Leuke opmerking, dank je wel daarvoor en top dat het is gelukt. :thumb: En heel graag gedaan he. ;) Groet manamana.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan