email adres bij 'Van' adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

a3er

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Berichten
32
In MS Outlook 2013 heb ik meerdere accounts.
Als ik op het Postvak in van een account stond en op nieuw klikte dan stond daar al keurig het email adres van het betreffende account.
Na wat problemen heb ik diverse accounts opnieuw op moeten voeren.
Nu staat er bij alle accounts in het 'Van' vak het email adres van het standaard adres.
Hoe krijg ik de oude situatie weer terug.

Heb de profielen al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar dat blijkt niet de oplossing.
Ik hoor graag wat de oplossing is.
Groeten, Adir
 
Als je nu eens niet de profielen, maar de accounts allemaal verwijderd en opnieuw aanmaakt?
 
Zie hier waarbij jij juist het gedrag moet omdraaien, dus (bijv.) in de eerste registry hack een 0 maken van de registerwaarden ipv. 1
Beste eerst eens testen met (ook vermeld in die link):
In Outlook: Bestand -> Opties -> e-Mail -> optie "Altijd het standaardaccount gebruiken bij het opstellen van nieuwe berichten" in de sectie "Berichten verzenden" uitvinken.

Tijs.
 
Zie hier waarbij jij juist het gedrag moet omdraaien, dus (bijv.) in de eerste registry hack een 0 maken van de registerwaarden ipv. 1

Ga hier naar kijken. Bedankt.

Beste eerst eens testen met (ook vermeld in die link):
In Outlook: Bestand -> Opties -> e-Mail -> optie "Altijd het standaardaccount gebruiken bij het opstellen van nieuwe berichten" in de sectie "Berichten verzenden" uitvinken.

Tijs.
Deze optie heb ik gezien en stond uit.
 
Dan (in regedit.exe) de volgende registerwaarde op 0 zetten:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Options\Mail\NewItemsUseDefaultSendingAccount

Bestaat die waarde niet, dan de registersleutel NewItemsUseDefaultSendingAccount aanmaken onder HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Options\Mail als een DWORD32 en op 0 zetten (als dat, na aanmaak, niet al op 0 staat).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Na het wijzigen en aanmaken van de diverse voorgestelde instellingen werkte een en ander nog niet correct.
Heb toen alle pop - accounts verwijderd evenals de pst bestanden.
De nog resterende imap accounts werkten toen goed.
Daarna opnieuw de pop accounts aangemaakt en alles werkt nu weer zoals het was.
De register instellingen zijn nu als volgt:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Options\Mail
DWORD value: NewItemsUseDefaultSendingAccount
Value: 0

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\15.0\outlook\options
Value Name: ForceAccountSelection
Value type: REG_DWORD: 0

Bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan